فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 59
  • بازدید دیروز : 122
  • بازدید کل : 671331

37_کارآموزی حسابداری بازرگانی و خرید وفروش شرکت


37_کارآموزی حسابداری بازرگانی و خرید وفروش شرکت

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

فصل اول:آشنایی با مکان کارآموزی

نام سازمان: شرکت شکوه مهر. 2

چارت سازمانی.. 3

انواع فعالیت ها4

نمونه محصولات... 5

شرح وظایف مدیر مالی.. 6

شرح وظایف حسابدار. 8

 

فصل دوم:ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموز

انبارداری.. 10

سیستم خرید و فروش... 11

دریافت و پرداخت، دفتر چک و دفتر اقساط.. 11

فعالیت های انجام شده توسط کارآموز 12

وظایف مربوط به واحد حسابداری 13

تعاریف مختصری در مورد اسناد و دفاتر رسمی حسابداری 13

بخش نرم افزار ها16

تاریخچه برلیان. 16

نقش نرم افزار حسابداری در سیستم اطلاعاتی.. 16

زیر سیستم های نرم افزار. 17

نرم افزار حسابداری.. 18

گزارشات حسابداری.. 18

نرم افزار خزانه داری.. 19

ویژگی نرم افزار خزانه داری.. 19

نرم افزار انبار داری.. 21

ویژگی نرم افزار انبارداری.. 21

نرم افزار خرید و فروش... 22

ویژگی نرم افزار خرید و فروش... 22

دریافت و پرداخت، دفتر چک و دفتر اقساط.. 23

نرم افزار حقوق و دستمزد. 24

‌قوانین مربوط به بنکداران مواد غذایی.. 24

 

فصل سوم:آزمون آموخته‌ها و نتایج و پیشنهادات

فعالیت‌های انجام شده. 30

فعالیت‌های آتی.. 30

قوانین ومقررات مالیات های مستقیم.. 30

قوانین مالیات برارزش افزوده:30

فرایند های عملیاتی در شرکت شکوه مهر 31

فرآیند فروش... 33

فرایند برگشت از فروش... 34

اسناد دریافتنی.. 35

عملیات انبار. 38

 

 

انواع فعالیت ها

فعالیت درونی سازمانی دریافت مواد:

خرید شیرینی جات و شکلات از شرکتهای مربوطه مثل محصولات قافلانکوه آی سودا شکلات بارکا لواشک طرسا,شربت نمونه و غیره

فعالیت عملیات تولیدی:

فروش وپخش محصولات بصورت مویرگی در شهرستان قم

فعالیت پشتیبانی برون سازمان:

انتقال محصولات وخدمات پخش محصولات توسط ماشین حمل بار خود شرکت وتحویل کالا درب مغازه توسط کارگر خود شرکت

بازاریابی وتبلیغات فروش:

توسط ویزیتورهای شرکت که هر منطقه مربوط خود را ویزیت کرده و درخواست مشتری یاداشت کرده ومحصول جدیدبه مشتری معرفی می کند

خدمات تعمیر ونگهداری پس از فروش:

شرکت برای نگهداری محصولات خود از امکانات سرمایشی استفاده می کند واگرجنسی هنگام فروش ضایع شده باشد مثلا بر اثر گرما شکل آن تغییر کرده شرکت مرجوعی را می پذیرد وازمشتری کالا را دریافت کرده واجناس سالم به او می دهد.


 

نمونه محصولات

 

 

 


شرح وظایف مدیر مالی:

نظارت و کنترل بر تهیه صورتهای مالی بـر اسـاس اسـتانداردهای حـسابداری و اطلاعـات موجـود در دفاتر شرکت به منظور اطمینان از صحت صورتهای مالی ارائه شده مراجع ذیصلاح

ارائه گزارشات مالی (بودجه ای، نقـدینگی، دارایـی هـا، وضـعیت بـدهی)

بـه منظور تخصیص بهینه نقدینگی به اولویتهای شرکت.

نظارت بر ثبت حسابها و نگهداری دفاتر قانونی و اسناد

کنترل و نظارت بر نقدینگی شرکت بر اساس بودجـه و اولویـت بنـدی نیازهـا و اهـداف شـرکت اساس آئین نامه تحریـر دفـاتر بـه منظـور اطمینان از ثبت دقیق و به موقع رویدادهای مالی.

کنترل حسابهای دریافتنی و پرداختنی شرکت و پیگیری مغایرات بر اسـاس صـورت مغـایرت و تطبیـق حسابها به منظور رفع مغایرتها و شفاف سازی حسابها.

نظارت و کنترل بر کلیه پرداختها (حقوق و مزایا،کارمندان کارگران شرکت

 

 


 

شرح وظایف حسابدار:

اداره سیستمهای حسابداری و دفترداری به نحو کارا و موثر مطابق با قوانین و مقررات مالی و قانونی .

نگهداری و کنترل حساب اعتبارات واگذاری و هزینه شده .

3انجام اقدامات لازم در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد .

ثبت به موقع و به تاریخ وقوع کلیه وقایع مالی در دفاتر دستمزد .

تهیه دفاتر مالی ، تراز عملکرد ، بودجه ، حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی .

نگهداری حساب ریالی انبارها ، اموال و قیمت فروش محصولات .

بررسی و تعیین انحرافات و مغایرتهای احتمالی در پرداختها و هزینه ها ، ضایعات خرید و مصرف مواد و قطعات ، ساعات کار تلف شده ، اقلام انبارها و موارد مشابه .

تهیه خلاصه وضعیت وصولیها ، پرداختها ، مطالبات ، بدهیها ، نقدینگی شرکت و … و ارائه آن به مدیریت مالی.

کنترل و نظارت بر شرایط مالی قراردادها و انجام اقدامات لازم جهت پرداخت به موقع آنها به مدیریت مالی .

بررسی ، تهیه و تنظیم ، کنترل و تائید کلیه اسناد حسابداری .

صدور اسناد مربوط به پرداخت کسورات بیمه ، مالیات ، وام و …

صدور اسناد صندوق و دریافت و پرداختهای نقدی .

انجام کلیه خدمات کامپیوتری مربوط به فعالیتهای مالی شرکت .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم:

ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموز


 

انبارداری

مهمترین بخشی که مرتبط با این واحد صنعتی است، در قسمت انبارداری می‌باشد که شامل انبار قطعات اولیه و مواد مصرفی می‌باشد، که در این زمینه کنترل موجودی انبار طبق استانداردهای حسابداری الزامی است و با استفاده از نرم افزار حسابگر شرکت می‌توان به صورت نامحدود انبار تعریف کرد و به وسیله رسید انبار، حواله انبار، برگ انتقال بین انبارها، کالاها را به انبار وارد، از انبار خارج و یا بین انبارها منتقل کرد. امکان تعیین نقطه سفارش کالا نیز وجود دارد. همچنین می‌توان از صدها گزارش انبارداری همچون کاردکس کالا و انبار، گردش کالا، مصرف کالا و ... استفاده نمود. امکان انبارگردانی و صدور تگ انبارگردانی نیز یکی دیگر از امکانات سیستم انبارداری است. امکان تعیین سریال برای هر کالا، غیر فعال است

 

 

سیستم خرید و فروش

در سیستم خرید و فروش نرم افزار حسابداری حسابگر امکاناتی نظیر صدور پیش فاکتور، سفارش و فاکتور وجود دارد که پیش فاکتور قابل تبدیل به سفارش و فاکتور می‌باشد و سفارش نیز قابل تبدیل به فاکتور می‌باشد و هنگامی که فاکتور صادر می‌شود به صورت اتوماتیک، موجودی انبار کم یا زیاد شده و سند حسابداری مربوطه صادر می‌شود. البته این امکان در برنامه وجود دارد که خود کاربر تعیین کند که اسناد به چه صورت صادر شوند و یا اصلا صادر نشوند. در این سیستم، علاوه بر کد و بارکد کالا، می‌توان سریال کالاها را نیز درج کرد. بدین ترتیب می‌توان ردیابی کرد که روی یک کالای خاص چه علمیاتی صورت گرفته است. تعریف انواع هزینه‌ها در فاکتور و مالیات بر ارزش افزوده، تخفیف و هزینه کلی و ردیفی، نمایندگان فروش، فاکتورهای سریع و ... از دیر امکانات این قسمت می‌باشند.

 

دریافت و پرداخت، دفتر چک و دفتر اقساط

در نرم افزار حسباداری حسابگر دفتر چک بسیار کامل تعبیه شده است که تاریخچه چک‌ها را از ابتدا نگهداری می‌کند. همچنین امکان تنظیم هشدار چک‌ها در ابتدای ورود به برنامه و رأس گیری چک‌ها وجود دارد. در دفتر اقساط امکان نگهداری اطلاعات اقساط وام‌های دریافتی و...


 

فعالیت های انجام شده توسط کارآموز :

در طول این دوره کارآموزی در هر روز کاری ثبت های لازم مربوطه به امور حسابداری روزانه و حساب های در حال گردش فعالیت های صورت می گرفت

دریافت وجوه نقدی و ثبت آن درسیستم می شد و واریزی های اینترنتی و سایر انتقالات دیگر و حتی چک های بین راهی و وصل شده طی استعلام از بانک به وسیله دستگاه فکس که در پایان هر روز کاری گرفته می شد و پس از اینکه پرینت حساب ها گرفته شد پس از مغایرت دادن فیش های واریزی با پرینت حساب ها فیش های واریزی مجوز ثبت در سند حسابداری را دارند و و سند دریافت وجه برای آن شخص زده می شود و در نزم افزار حسابداری موجود در واحد حسابداری ثبت می گردد که نمونه سند دریافت وجه در تصاویر ضمیمه در پایان فصل سوم موجود می باشد.

پرداخت وجه که طی چک های صادره توسط مسئول مالی این صورت می گرفت پرداخت وجه برای چندین کار صورت می گرفت اول اینکه پرداخت هزینه های آب / برق / گاز / تلفن / هزینه حمل و نقل / هزینه های سوخت / هزینه خرید ملزومات و سایر هزینه و هزینه حقوق و دستمزد و خرید که برای آن ها چک صادر می شد.

و در پایان هر روز کاری پس از اینکه کلیه اسناد ثبت گردیده و در زونکن های مخصوص به خود بایگانی می گردد کلیه اسناد هرکدام جداگانه در دفاتر رسمی این واحد مانند دفتر روزنامه / دفتر کل / دفتر معین ثبت می گردد

 

 


 

وظایف مربوط به واحد حسابداری :

از جمله وظایف این واحد رسیدگی به امور مالی ، تایید اسناد حسابداری در پایان هر روز ، تایید لیست حقوق ، کسری کار ، اضافه کاری کارمندان و حق بیمه همه کارمندان اعم از کارگاهی و تولیدی و خدماتی است و برای پرداخت هزینه ها و قبوض مختلف و پرداخت و ثبت اسناد و تنظیم اسناد و دفاتر حسابداری و انجام کلیه امور بانکی و بین بانکی ، ارسال اسناد ، انجام امور بیمه پرسنل ، محاسبه حق الزحمه کارکنان و سایر خرید های مربوطه برای و .... جزء وظایف این افراد می باشد

 

تعاریف مختصری در مورد اسناد و دفاتر رسمی حسابداری :

صدور سند حسابداری:

حسابداران برای تقلیل اشتباه در ثبت معاملات در دفتر روزنامه و صدور اجازه ثبت معاملات در دفتر روزنامه، اطلاعات مربوط به معاملات و عملیات مالی را از روی اسناد اولیه ( اسناد مثبته ) مانند فاکتور ها، رسیدهای پرداخت وجه و قبوض آب و برق در دفتر روزنامه ثبت نمی کنند.

روش کار دراین مرحله بدین صورت می باشد که اسناد ومدارک اولیه به واحد حسابداری تحویل داده می شود و حسابدار پس از تجزیه و تحلیل مدارک اولیه،اطلاعات را از طریق نرم افزار حسابداری یا از طریق ثبت دستی ، سندحسابداری جدیدی با شماره مشخص ایجاد می نماید و پس از چاپ سند برای تأیید نهایی به مقام مجاز ارائه می شود، تا ملاک ثبت در دفتر روزنامه قرار گیرد .

در سند حسابداری مواردی نظیر تاریخ معامله، ستون شرح برای حساب بدهکار و بستانکار، مبلغ بدهکار و بستانکار و همچنین شماره سند که می بایست بصوت پیاپی شماره گذاری شود وجود دارد.

 

 

دفتر روزنامه:

در گروه دفاتر حسابداری، دفتر روزنامه عمومی و دفتر کل با هم دفاتر رسمی یا قانونی را تشکیل می‌دهند. دفاتر معین و سایر دفاتر مورد نیاز حسابداران نیز دستهٔ دیگری است که به آن دفاتر غیر رسمی یا کمکی می‌گویند.

بر اساس ماده ۷ قانون تجارت ایران: دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات، دیون و دادوستد تجارتی و معاملات راجع به اوراق تجارتی و به طور کلی جمیع واردات و صادرات تجارتی خود را به هر اسم ورسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می‌کند در آن ثبت نماید به عبارت دیگر دفتر روزنامه دفتری است که معاملات و عملیات مالی یک موسسه به ترتب تاریخ وقوع، روزانه ثبت می شود.

پس از چاپ سند حسابداری ،دفتر روزنامه از روی سند یا از طریق منوی دفتر روزنامه در نرم افزار تحریر می شود. در دفتر روزنامه مواردی نظیر تایخ معامله(روز ، ماه، سال) ، ستون بدهکار وبستانکار وشماره صفحه دفتر کل و ستون شرح که در آن نام حساب بدهکار و بستانکار ودرسطر زیر آن شرح مختصری از معاملعه تحریر می شود،وجود دارد.

لازم به ذکر است که در پایان هر صفحه از دفتر روزنامه جمع ستون بدهکار و بستانکار که می بایست با هم برابر باشند (آزمون توازن) را در سطر پایانی دفتر می نویسند و آن ا به اولین سطر از صفحه بعد منتقل می نمایند .

 

 

 

دفتر کل :

دفتر کل، دفتر اصلی هر موسسه است که حسابهای یک موسسه به تفکیک در آن نگهداری می شودو این دفتر اطلاعات لازم برای تهیه صورتهای مالی را فراهم می کند.

برای شروع به تحریر ابتدا حسابها دارائیها را به ترتیب نقدینگی مشخص می کنیم مانند حسابهای بانکی،بدهکاران و.... ودر پایان دارائیهای ثابت و سپس به ترتیب حساب بدهی و سرمایه و درآمدها و هزینه ها ودر پایان تعدادی صفحه متناسب با کارکرد هر حساب به آن اختصاص می دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش نرم افزار ها

نام نرم افزار:

این شرکت از نرم افزاری به نام برلیان استفاده میکند.

 

تاریخچه برلیان

این نرم افزار ماحصل حدود 2 دهه توسعه بی وقفه و تعامل دائمی با کاربران برلیان بوده است.

نگارش های قبلی این نرم افزار را کاربران با اسامی برلیان ویژه بازرگانان ، برلیان ویژه داد و ستد و سیستم حسابداری برلیان 59 می شناسند.

امکانات این نرم افزار از پایه مالی ( حسابداری و دفتر چک) شروع شده و با امکان اضافه کردن حدود 40 کد فعال سازی به یکی از جامع ترین و کامل ترین نرم افزارهای موجود در بازار در سطح کاری خود تبدیل می گردد.

برای اضافه کردن امکانات نیازی به تعویض نرم افزار و یا ورود مجدد اطلاعات نیست.

 

نقش نرم افزار حسابداری در سیستم اطلاعاتی:

نرم افزارهاي حسابداري بعنوان يکي از اجزا مهم موجود سيستم هاي اطلاعاتي حسابداري به حساب مي آيد. از اين رو بررسي وجود يا عدم وجود ويژه گي هاي اصلي يک سيستم اطلاعاتي حسابداري در اين نرم افزارها در راستاي اجراي اين پژوهش در دستور کار پژوهشگران قرار گرفته است. يک سيستم اطلاعاتي حسابداري بايد داراي ويژگيهاي از قبيل سازگاري، انعطاف پذيري، کنترل داخلي، دهي داراي ويژگي هاي يک سيستم اطلاعاتي حسابداري مناسب مي باشند. کليه فرضيه هاي تحقيق حاکي از عدم دلالت و تاثير دو ويژگي کنترل و سازگاري در نوع فعاليت شرکت ها و انعطاف پذيري در تعداد نيروي انساني را داشتند.

 

زیر سیستم های نرم افزار:

این نرم افزار دارای زیر سیستم به شرح زیر میباشد:

· نرم افزار حسابداری

· نرم افزار خزانه داری (چک و صندوق)

· نرم افزار انبارداری

· نرم افزار خرید و فروش

· نرم افزار بازرگانی (شامل حسابداری، خزانه داری، انبارداری، و خرید و فروش)

· نرم افزار حقوق و دستمزد

· نرم افزار پخش مویرگی


مبلغ قابل پرداخت 68,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 256

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما