فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 307
  • بازدید کل : 670892

فایل تحت اکسل تحلیل و طراحی شالوده ماشین آلات


فایل تحت اکسل تحلیل و طراحی شالوده ماشین آلات

فایل تحت اکسل تحلیل و طراحی شالوده ماشین آلات

 

شالوده‌ها می‌توانند تحت تاثیر بارهای استاتیک , دینامیک و یا ترکیبی از آنها قرار گیرند. بار استاتیک , باری است که به آرامی و بتدریج بر شالوده تاثیر نماید , بطوری که هیچگونه ارتعاشی در سیستم شالوده-خاک به وجود نیاید. بار دینامیک به باری اتلاق می‌شود که باعث ارتعاش سیستم کل شود . در هر دو حالت تحت تاثیر بارگذاری , در سیستم خاک –شالوده تنش ایجاد می‌‌شود.

بارهای دینامیک به علل مختلف به وجود می‌آیند. بی‌قاعده‌ترین بارهای دینامیک , بارهای ناشی از زلزله و انفجار می‌باشند. عوامل دیگر ایجاد ارتعاش در شالوده عبارتند از کوبیدن شمع در زمینهای مجاور‌, فرود هواپیماهای سنگین‌, تاثیر اثر باد و امواج بر روی سازه. ارتعاش به وجود آمده به علت عوامل فوق‌‌الذکر آنی و گذرا هستند. ارتعاش مورد توجه در این برنامه , ارتعاش به وجود آمده به علت کارکرد ماشین آلاتی نظیر موتورهای پیستونی و دورانی است.

 

 

مرکز ثقل کل سیستم شالوده و ماشین

برای تعیین مرکز ثقل کل سیستم شالوده و ماشین , مجموعه به تعدادی جز جرم miبا شکل هندسی مشخص و مختصات مرکز ثقل در دستگاه مختصات انتخابی , تقسیم می شود. برای صهولت توصیه می شود که دستگاه مختصات انتخابی طوری باشد که مجموعه شالوده و ماشین در ربع اول دستگاه مختصات قرار گیرد. حال می‌توان مختصات مرکز‌ثقل کل مجموعه را به وسیله روابط زیر تعیین نمود:

شالوده‌های ماشین وقتی که تحت تاثیر نیروهای ارتعاشی قرار می‌گیرند‌, می‌‌توانند در امتداد و یا در حول هر یک از شش درجه آزادی نشان‌داده‌شده در شکل زیر ارتعاش نمایند.

این شش درجه آزادی عبارتند از ارتعاش انتقالی در امتداد محورهای X ,Y وZ , و ارتعاش دورانی در حول محورهای X یا Y (که به ارتعاش گهواره‌ای معروف است) و ارتعاش دورانی در حول محور Z (که به ارتعاش پیچشی معروف است). در میان این شش درجه , ارتعاش انتقالی در امتداد قائم (محور Z) و ارتعاش دورانی در امتداد محور Y (ارتعاش پیچشی) مستقل از درجات آزادی دیگر است. یک شالوده که تحت بارهای دینامیک قرار دارد , باید برای چهار مود ارتعاشی زیر مورد تحلیل قرار گیرد:

1- ارتعاش قائم (Vertical)

2- ارتعاش انتقالی در امتدادهای X یا Y که به ارتعاش لغزشی (Sliding) معروف است.

3- ارتعاش گهواره‌ای (Rocking) در حول محورهای X یا Y

4- ارتعاش پیچشی (Yawing) در حول Z

ارتعاش گهواره‌ای در حول محورهای X یا Y همواره همراه با ارتعاش لغزشی امتداد Y یا X است. چنین حرکتی به حرکت ترکیبی معروف است. لیکن ارتعاش قائم خالص می‌تواند مستقل و بدون همراهی با هرگونه ارتعاشی وجود داشته باشد.

نمایی از محیط برنامه

این بسته شامل جزوه‌ای کامل با فرمت pdfبه همراه فایل تحت اکسل تحلیل و طراحی شالوده ماشین‌آلات می‌باشد.

 



 



  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 66

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما