فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 156
  • بازدید دیروز : 307
  • بازدید کل : 671030

تحقیق تاریخ هخامنشیان


تحقیق تاریخ هخامنشیان

 

هخامنشیان نام دودمانی پادشاهی در ایران پیش از اسلام است .پادشاهان این دودمان ازمی رساندند که سرکردهٔ طایفه پاسارگاد از » هخامنش « پارسیان بودند و تبار خود را به طایفه هاي پارسیان بوده است.هخامنشیان نخست پادشاهان بومی پارس و سپس انشانبودند ولی با شکستی که کوروش بزرگ بر ای شتوویگو واپسین پادشاه ماد واردساخت و سپس فتح لیدیه و بابل پادشاهی هخامنشیان تبدیل به شاهنشاهی بزرگی شد .از این رو کوروش بزرگ را بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی می دانند.

مهم ترین سنگ نوشته هخامنشی از نظر تاریخی و نیز بلندترین آنها، سنگ نبشته بیستون بر دیواره کوه بیستون است. سنگ نوشته بیستون بسیاري از رویدادها و کارهاي داریوش اول را در نخستین سال هاي حکمرانی اش که مشکل ترین سال ها حکومت وي نیز بود،به طوردقیق روایت می کند. این سنگ نوشته عناصر تاریخی کافی براي بازسازي تاریخ هخامنشیان را داراست.

 



 

  انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 78

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما