فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 44
  • بازدید دیروز : 291
  • بازدید کل : 672247

مقاله4_کارخانه صندل


مقاله4_کارخانه صندل

فهرست مطالب

عناوین صفحه

خلاصه مدیریتی............................................................................................................................ 5

ایده محوری ( محصول / خدمت).................................................................................................. 7

وضعیت حقوقی ........................................................................................................................... 7

تیم مدیریتی ................................................................................................................................ 7

چشم انداز ................................................................................................................................... 9

مأموریت ..................................................................................................................................... 9

استراتژی ها ................................................................................................................................. 9

اهداف و برنامه ها ..................................................................................................................... 12

تحلیل صنعت ............................................................................................................................ 13

ریسک ها ،فرصت ها و مشکلات ............................................................................................... 14

تحلیل بازار ............................................................................................................................... 15

مزیت رقابتی و شایستگی محوری ............................................................................................... 20

برنامه مالی ................................................................................................................................ 20

برنامه بازاریابی .......................................................................................................................... 21

پیشنهادها .................................................................................................................................. 22

ضمیمه ها .................................................................................................................................. 23

 

خلاصه مدیریتی

ایده محوری که بر اساس آن اقدام به تاسیس موسسه مالی تولیدی خدماتی زدم نیازی بود که در جامعه دیدم همان گونه که مطلع هستید صندل پوشاک روز مردم است . همچنین برای اینکه اشتغال زایی برای جامعه اقشاری از جوانان جامعه به وجود می آید و چون ما مدعی آنیم که پای شما قلب دوم شماست و بر اساس علایق و شناختی که از این رشته کاری داشتم دست به تولید زدم و تا زمانی که کارخانه تولید ما برپاست شاهد موفقیت ما خواهید بود با توجه به چشم اندازی که در 10 سال آینده داریم این است که به عنوان بهترین کارخانه تولیدی ایران بدرخشد و عضو بهترینها از نظر کیفیت و زیبایی باشد و همچنین برای برآورده شدن خواسته هایمان از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم روزی جزء بهترین ها باشیم.

ماموریتی که در این راستا داریم که محصولات ما نحوی رضایت مشتری در پی آن باشد و نیازهای اساسی آنها را حدالامقدور تامین کنیم . استراتژی رقابتی موسسه تولیدی ما بر اساس رهبری قیمت است . یعنی در حالی که با قیمتی مناسب با تمام اقشار جامعه است کیفیت محصولمان را بالا ببریم.

در این زمینه ریسک هایی نیز پیش رو داریم که می توان آن را شناخت قالبی است که برای محصولمان انتخاب کنیم که شاید با استقبال مردم روبه رو شود و ضرر بالایی به ما نبرند یا دیگر ریسک ها و مشکلات ما نقدینگی و محل اجرای کارمان است که آن را نیز با گرفتن شریک و گرفتن وام از بانک می توان حل کرد.

مرحله چرخه عمر صنعت صندل رو به رشد است.

 

 

به طور کلی موانع ورود به این صنعت زیاد و موانع خروج کم است .

وضعیت سودآوری و ریسک ما سود بالا و ثابت می باشد .

مزیت رقابتی و شایستگی ما به طوری است که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمتی مناسب و نرمال دارد. همچنین محل کار ما دور از مناطق مسکونی و تا حدودی خارج از شهر مقرر می شود که باعث مزاحمت افراد نشود.

در قسمت مالی نقطه سر به سر 46153 است یعنی اگر تعداد 46153 مشتری داشته باشیم هزینه و درآمد یکی می شود و سود برابر صفر است یعنی اگر کمتر از 46153 تولید کنیم ضرر می کنیم و اگر بیش تر از آن تولید کنیم سود کرده ایم .

میزان سرمایه گذاری مورد نیاز 000/000/000/1 ریال و میزان نزخ بازده سرمایه گذاری 60% = ROI مي باشد و مدت برگشت سرمایهPBP 588 یعنی 1 سال و 7 ماه و 13 روز طول می کشد تا سرمایه برگردد.

مبلغ 000/000/007 ریال شریک می تواند در زمینه تاسیس شعبه جدید و یا برای خرید ملک کمک کند.

 

ایده محوری ( محصول / خدمت ) :

ایده محوری که بر اساس آن اقدام به تاسیس موسسه تولیدی خدماتی زدم نیازی بود که در جامعه دیدم همان گونه که مطلع هستیم صندل پوشاک روز مردم است و ما نیز در این زمینه سابقه کار داشته ایم اقدام به تاسیس کردیم همچنین اشتغال زایی برای اقشاری از جوانان جامعه بوجود آید و چون ما مدعی آنیم که پای شما قلب دوم شماست و با توجه به شناختی که از این حرفه داشتیم چه از لحاظ تولیدی و چه از لحاظ مادی تصمیم به چنین کاری زدم و امیدوارم که تا زمانی که این کارخانه تولیدی برپاست شاهد موفقیت هایمان باشیم .

وضعیت حقوقی

موسسه تولیدی و خدماتی در تاریخ چند ماه آینده به مدت نامحدود به شماره ثبت نامعلوم و سرمایه 000/000/000/1 ریال جهت محقق نمودن ایده محوری فوق تاسیس خواهد شد .

تیم مدیریت

مدير عامل

چارت سازمانی موسسه تولیدی خدماتی طبق نمودار ذیل طراحی شده است و جدول شماره (1) شامل مشخصات مدیران ارشد آن می باشد .

معاون


جدول شماره (1) : مشخصات مدیران ارشد

 

نام و نام خانوادگی

سمت

میزان تحصیلات

رشته تحصیلی

سابقه کار

سن

سایر مهارتها و تخصصها

کوکب قربانی

مدیرعامل

لیسانس

مدیریت صنعتی

15

25

مدیریت

رحمان قربانی

معاون

لیسانس

مدیریت

10

27

کامپیوتر

حمید رهنما

مدیر بازاریاب

لیسانس

مدیریت

7

30

تبلیغات – کامپیوتر

مائده غلامحسین زاده

مدیر امور اداری

فوق لیسانس

حسابداری

8

26

کامپیوتر حسابداری

سیاوش طلوعی

مدیر تولید

لیسانس

مهندسی صنایع

6

32

ناظر کیفی ، مکانیک برق

رزاق قربانی

مدیر مالی

کاردانی

حسابداری

9

31

حسابداری

مهدی اربابی

مدیر روابط صنعتی

لیسانس

مدیریت صنعتی

3

25

حقوق و ایمنی کارکنان

 

 

چشم انداز:

موسسه تولیدی خدماتی ما قصد دارد در 10 سال آینده به عنوان بهترین کارخانه تولید ایران بدرخشد و عضو موسسه های برتر آسیا از نظر تنوع و کیفیت باشد و همچنین برای دستیابی به اهداف خود از هر گونه توسعه و تجهیزاتی که قادر به اجرای آن باشیم و ما را به رتبه های ملی تا سال 1390 رهنمود می کند دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم روزی جزء بهترین ها شویم.

 

ماموریت :

مأموریت ما در این مؤسسه تولیدی خدماتی نشانگر میزان تعهدی است که نسبت به مشتریان داریم ما وظیفه داریم تا محصولات خود را به نحوی که رضایت مشتری در پی آن باشد عرضه کنیم و نیازهای اساسی آنان را تأمین کنیم.

 

استراتژی ها:

استراتژی رقابتی :

استراتژی رقابتی مؤسسه تولیدی ما بر اساس رهبری قیمت ، بدهی بر روی ارزش قیمت ها بوده یعنی در حالی که قیمت ما مناسب تمام اقشار جامعه است کیفیت محصولمان را برتری داده ایم ما در این زمینه از افراد با تجربه که قبلا در این صنعت مشغول به کار بوده اند استفاده کرده ایم تا بتوانیم با توجه به تجربیاتشان محصولمان را کیفیت دهیم.

 

استراتژی تولید

فعالیت کارخانه تولیدی ما به دو صورت است : یعنی هم سفارشات پذیرفته می شود و هم خود کارخانه محصولات خود را عرضه می کند به صورتی که مواد اولیه از کارخانه گرانول سازی و PBC تهيه مي شود و در کارخانه در دستگاه مخلوط کن به همراه رنگ های افزودنی و گرد نکو ( برای حجیم کردن صندل) مخلوط می شوند بعد از آن کاملاً در آمیخته شدند در دستگاه قالب ریخته شده و در آن جا صندل شکل نهایی خود را به دست می آورد بعد از بیرون آوردن از قالب و سرد شدن به مرحله بسته بندی و بعد نیز آماده برای حمل به انبار ها و یا مغازه های صندل فروشی می رود. البته چون تنوع در فصول مختلف متفاوت است روند کار نیز مختلف است ولی روند کلی تولید همین می باشد .

 

استراتژی توسعه ( محصول بازار ) :

توضیحات مندرج در جدول شماره (2) بیانگر استراتژی ها و برنامه های توسعه محصول و بازار شرکت می باشد .

جدول شماره (2) توسعه محصول بازار

طراحی سایت و ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی تا 6 ماه آینده

20% افزایش درآمد تا از طریق تولید صندل مد روز تا 3 ماه آینده

افتتاح شعبه در شهرستان در 4 ماه آینده

ارائه خدمات و تولیدات محصولمان را به سایت و اینترنت

 

 

استراتژی مالی :

با توجه به برآوردهای انجام شده در این زمینه محاسبه شده که برای راه اندازی مجدد این کارخانه 3 دستگاه آسیاب 000/000/300 تومان ، 3 دستگاه مخلوط کن به مبلغ 000/000/180 ریال تهیه 6 جفت قالب به مبلغ 000/000/150 ریال و تهیه 5 تن ماده خام به مبلغ 000/000/100 ریال مبلغ 000/000/400 ریال برای ایجاد یک دفتر فروش در شهرستان ها که در این زمینه با گرفتن وام از یکی از بانک ها و با نرخ سود کم می توان برای راه اندازی کارخانه استفاده نمود.

 

استراتژی خروج :

تا زمانی که توانایی داشته باشیم و محتمل بر ضرر و زیان نشویم به کار خود ادامه می دهیم .

 

استراتژی خرید :

خرید دستگاه های مخلوط کن ، آسیاب ، قالب را به صورت شرایطی و سعی می کنیم جنس مرغوب و بهترین مارک که همراه ضمانت بوده با چک های بلند مدت خریداری شود که به راحتی از بین نرود سعی می کنم از دستگاه های داخلی استفاده که در صورت خرابی لوازم یدکی آن موجود باشد.

 

استراتژی منابع انسانی

ما سعی داریم در این راستا از افرادی با تجربه و در عین حال مهندسانی خبره در حدود سنی 25-45 سال که توانایی اداره کارخانه را دارا باشند استفاده کنیم. همچنین استخدام از طریق وزارت کار و نیز آشنایانی که سابقه ای چندین ساله در این زمینه دارند صورت می گیرد.

اهداف و برنامه ها

اهداف

  • حفظ موقعیت رهبری بازار از نظر کیفیت مکان و محصول
  • ایجاد فرصت های بازرگانی جدید در بازارهای بین المللی رو به گسترش
  • نصب سیستم حسابداری کامپیوتری در طول دو سال
  • نایل شدن به رضایت بیش از 90 درصد مشتریان
  • گشایش یک دفتر فروش در طول 18 ماه
  • اجرای فعالیت های تبلیغی داهلی در طول 1 سال
  • اجرای برنامه آموزش کیفیت خدمات برای کارکنان
  • ماشین کردن حساب های دریافتی تا پایان سال

 

برنامه ها :

  • تامین سرمایه مورد نظر و محل اجرای طرح تا 5 ماه آینده
  • عقد قرارداد با شرکت گرانول سازی برای تهیه مواد اولیه تا 6 ماه آینده
  • برقراری ارتباط و عقد قرارداد با بنکدار برای توزیع محصول در 8 ماه آینده
  • جذب نیرو و استخدام آن ها تا 3 ماه آینده
  • ریسک ها ، فرصت ها ، مشکلات ، راحل حل ها ( فعلی و آتی )

در این راستا ریسکی که می شود که قالبی خریداری شود که بعد از تولید محصولش به فروش نرسد اما در این زمینه می توانیم از افراد با تجربه استفاده کنیم تا این معضل ها پیش نیاید و مشکل اصلی ما نقدینگی و محل اجرای کار است که راه حل آن نیز با گرفتن شریک یا گرفتن وام های بلند مدت از بانک آن را حل کرد.

 

تحلیل صنعت

ساختار صنعت:

صنعت صندل و کفش شامل کارخانجات گرانول سازی –PBC چاپ خانه ها، کارتون فروشی ها، شرکت های تجاری حمل و نقل – فروشگاههای صندل و... می باشد .

به طور کلی تنوع و تمایز محصولات در این صنعت بسیار زیاد است و نرخ تغییر تکنولوژی روز به روز در حال تغییر می باشد . همانطور که نمودار ذیل نشان می دهد این صنعت در مرحله رشد قرار دارد و میزان جهانی شدن آن بالا می باشد .

زمان

نزول

اشباع

بلوغ

درآمد- فروش

موانع ورود به این صنعت شامل :

موانعورود به این صنعت برای افرادی که تجربه کاری در این زمینه ندارند ممکن است بالا باشد در این صنعت ممکن است مشتری به رقبا وفادار باشد و حتی با کاهش قیمت نتوان آنان را به سوی خود بکشانیم برای تأسیس سرمایه کلانی نیاز است چه از لحاظ خرید لوازم و ماشین آلات و چه از نظر مکان که اگر اجاره ای باشد باید هر ساله عوض شود.

به طور کلی مواد ورود به این صنعت زیاداست .

 

موانع خروج از این صنعت عبارت است از :

اگر بخواهیم از این صنعت خارج شویم قیمت اجناس و دارایی ها کم می شود و شاید بر ضررها باشد و نیز وعده هایی که به مشتری داده ایم شاید به ما اجازه این کار را ندهد ولی در هر حال به راحتی می توان از این صنعت خارج شد .

در کل می توان گفت موانع خروج از این صنعت کم است.

با توجه به موانع ورود و خروج فوق و جدول شماره (3) می توان گفت وضعیت سودآوری و ریسک این صنعت سود بالا و ثابت می باشد.


مبلغ قابل پرداخت 68,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 484

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما