فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 180
  • بازدید دیروز : 1228
  • بازدید کل : 677098

178_کارآموزی کامپیوتر -شرکت کامپیوتری خراسان 23 ص


178_کارآموزی کامپیوتر -شرکت کامپیوتری خراسان  23 ص

 

فهرست

 

 

معرفی محل کارآموزی............................................... 2

 

گزارشی از کارهای انجام شده ....................................... 5

 

نظر و پیشنهاد راجع به کارآموزی .................................. 22

 

 

 

 

 

 

معرفی محل کار آموزی

 

محل کارآموزی اینجانب شرکت کامپیوتری خراسان میباشد درحدفاصل میدان ده دی و چهارراه لشگردر پاساژطاهری واقع شده است.مدیریت این شرکت آفای بهرامی میباشد که مهندس کامپیوتر در گرایش سخت افزار است .

خدماتی که در شرکت کامپیوتر خراسان ارائه میشود :

 

  • فروش قطعات سخت افزار کامپیوتر:

قطعات مورد نیاز مشتری سفارش داده میشود و لیست قیمت قطعات به مشتری ارائه میشود در صورت توافق قرارداد بسته میشود و قطعات یا بصورت باز یا بعد از اسمبل شدن به همراه فاکتور تحویل مشتری میشود.

 

  • رفع ایراد سیستم :

سیستمی که از مشتری برای تعمیر دریافت میشود ابتدا تست شده و مشکل آن که سخت افزاری است و یا نرم افزاری , بررسی میشود. اگر نرم افزاری باشد بررسی میشود که نیاز به نصب سیستم عامل وجود دارد یا خیر که در صورت نیاز سیستم عامل مناسب برای سیستم نصب شده و درایورهای مربوط به سخت افزارهای آن سیستم نصب میشود ولی اگر مشکل مربوط به سخت افزار سیستم باشد چک میشود که مربوط به کدام قطعه سخت افزاری میباشد که پس از شناسایی , قطعه سخت افزار معیوب باز شده و در صورت امکان تعمیر و یا تعویض میشود . لازم به ذکر است قطعاتی که دارای گارانتی باشند برای تعمیر به شرکت مربوطه فرستاده شده و بسته به نوع گارانتی تعمیر و یا تعویض میگردد.

 

  • برنامه نویسی :

در شرکت کامپیوترخراسان برای هر برنامه ای که نوشته میشود مراحل زیر در نظر گرفته میشود :

بررسی و جمع آوری نیازمندیهای مشتری : در این مرحله به کمک مشتری , خدماتی که از نرم افزار مورد نیاز وی انتظار می رود بررسی شدهو در مورد محیط پیاده سازی آن و زمان انجام پروژه تصمیم گیریهای لازم به عمل می آید.

بستن قرارداد: در این مرحله با مشتری در مورد قیمت , زمان تحویل پروژه , محیط پیاده سازی و تعهدات طرفین و ... توافق به عمل می آید.

ارائه طرح اولیه پروژه به مشتری : در این مرحله طرح کلی از نرم افزار درخواستی و فرم های اولیه به مشتری ارائه می گردد و از وی در مورد رفع نیازهای او نظر سنجی به عمل آمده و در صورتی که طرح اولیه نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد , در این مرحله تغییرات برای جلب نظر مشتری اعمال می گردد و در صورت اعمال تغییرات این مرحله از ابتدا مجددا تکرار می گردد .

اتمام پروژه و تحویل آن به مشتری : این مرحله آخرین مرحله انجام پروژه بوده و نرم افزار نوشته شده تحویل مشتری گردیده و در صورت احساس نیاز از سوی مشتری نرم افزار بر روی سیستمهای مورد نظر وی نصب گردیده و در صورت قید شدن آموزش نرم افزار در قرارداد , آموزشهای لازم به کاربران مورد نظر او داده می شود و همچنین شرایط پشتیبانی به وی یادآوری می گردد . لازم به ذکر است که بیشتر این پروژه ها به زبانهای ویژوال ( vb , c# , Delphi ) نوشته می شود . برنامه هایی که به زبان پاسکال و C واسمبلی نوشته می شود معمولا مربوط به پروژه های دانشجویی است .

 

 

  • فروش نرم افزارها و بازیهای کامپیوتری :

قابل توجه این است که 90%نرم افزارهایی که در ایران به فروش می رسد کپی می باشد و این نرم افزارها خیلی ارزانتر از قیمت فروش خود کمپانی های تولید نرم افزار ( تقریبا یکدهم قیمت واقعی ) در اختیار مشتریان قرار می گیرد .

 

  • طراحی صفحات وب :

که به دو صورت استاتیک و داینامیک انجام می شود .

استاتیک : به وسیله نرم افزار dream weaver و front page انجام می شود و هزینه کمتری نیاز دارد .

داینامیک : که بوسیله نرم افزار asp.net یا php انجام می شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارشی از کارهای انجام شده

عمده کارهای که اینجانب در طول مدت همکاری خود با شرکت کامپیوتر خراسان انجام داده ام به شرح زیر میباشد:

 

1. نصب ویندوز و درایورهای سخت افزارها :

براياینکهویندوزراازاولنصبکنیمبایدیک CDبوتداشتهباشیمهنگامیکهسیستمراروشنمیکنیمکلید Delete را نگه میداریموواردتنظیمات Setup می شویم. اکثر mother board هايجدیددرهمانبالامنوي Boot را دارند که بازدنکلیدهايچپوراستمیتوانواردانشدوبوتاولخودرا cdrom انتخاب کرد. بایدرويان Enter زده و CDROM را انتخاب کنیم .سپس روی Exit رفته و save and exit را انتخاب میکنیم که تنظیمات جدید را ذخیره کند.

حالاهنگامروشنکردنسیستماگر Cd بوتدرسیستمباشدمیتوانازاناستفادهکرد .بعدازاینکه Cd بوتشدوهنگامیکهگفتهمیشود press any key… دکمهايرامیزنیمتاواردمراحلنصبویندوزشویم منتظرمیمانیمتاویندوزمراحلنصبراطیکندبعدازاینکهبهمتنیکهحاويتوضیحاتمایکروسافتونوعیقرارداد بامامیباشدرسیدیم کلید F8 را میزنیم تاتائیدشود.

درقسمتبعدچنانچهقبلاویندوزيداشتهباشیم پرسیدهخواهدشدکهمیخواهیدرويهمانویندوزنصبشود؟ بازدندکمهRمیتوانرويهمانویندوزنصبکردوبازدندکمه Esc انتخاب درایوظاهرخواهد هدفماEsc میباشد.

اگر Escرابزنیماینقسمت, یعنیقسمتانتخابدرایوظاهرمیشود. میتواندرایوموردنظرراانتخابکردهمچنینبا زدن دکمه Dمیتواندرایوراپاكکردتابعداتبدیلبهدرایوجدیدیاتبدیلبهدویاچنددرایوشود . بعدازاینکهD را بزنیم دوباره دکمه L را میزنیم حالدرایوپاكشده .میتواندرایوپاكشدهراانتخابوبازدندکمه C آنرادوبارهساخت.وقتیان رامیسازیممیتوانیمحجمانراتایینکنیم .مثلااگرمیخواهیمدرایوراتبدیلبهدودرایوکنیم .بایدحجمفعلیراتبدیلبه 2 کرده و Enter میکنیم .حالدودرایوجدیدخواهیمداشت.البتهبرايعوضکردنیاتقسیمحجمدرایومیتوانازPartition Magicهم استفاده کرد یااینکهبرايساختپارتیشنهايخودباید از Fdisk استفاده کنیم .حالباانتخابدرایوموردنظرخودواردقسمتبعدمیشویم .

دراینجامیتوانانتخابکردکهفرمت درایوچهباشد FAT یا NTFSبهتراستگزینههاییکهجلويانکلمه Quick نوشتهشدهراانتخابنکنیمزیرافرمتکاملمناسبتراست. بعدازاینکهمراحلراردکردیمویندوزفرمتانتخابیرااغازکردهوسپسفایلهايموردنیازراکپیمیکند . سپسسیستم restart خواهدشد.

بعدازاینکهسیتم restart شدکاملاصبرمیکنیمتاویندوزمراحلنصبراادامهدهداگربهپنجرهواردکردنکد رسیدیمکديکهدرکیس ویندوزیادرفایلیمتنیبانام cd key یاserial قرارداردواردمیکنیم.

دراینجازبانراانتخابمیکنیم .براياینکهامکانتایپفارسیداشتهباشیمروي Customize کلیککرده تب language راانتخابمیکنیمسپسهردوتیکراعلامت زده و apply رامیزنیمتافایلهايمربوطنصبشوندبعددرقسمت details روی Add کلیککردهوفارسیرااضافهمیکنیم Okرا زده و Next را فشار میدهیم و منتظر میمانیم تا عملیات Setup کامل شود و سیستم Restart شود .

پس ازRestart شدن سیتم ویندوز بالا می آید حالا نوبت نصب درایورهای کارت صدا یا مادربرد , کارت گرافیک و مودم است.

برای نصب کارت صدا مادربردهای جدید که معمولا Onboard هستند کافیست Cd مادربرد مربوطه را در Cd Rom قرار دهیم , برنامه به صورت Auto Run اجرا میشود و قسمت درایور را انتخاب میکنیم و بر روی Setup کلیک میکنیم درایور کارت صدا به صورت اتوماتیک نصب میشود بعد از کامل شدن نصب سوالی مبنی بر Reset شدن سیستم پرسیده میشود بر روی Ok کلیک میکنیم .

نصب کردن کارت گرافیک و مودم هم مانند نصب کردن کارت صدا میباشد ولی اگر به صورت Auto Run نصب نشد از قسمت Device Manager که میتوان با کلیک راست بر آیکون My Computer و انتخاب Properties و تب Hardware به آن رسید سخت افزار مورد نظر را نصب و یا Update کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. افزودن هارد ديسک جديد بهکامپيوتر:

كامپيوتر را خاموش و برق آن را قطع میکنیم. در كيس را باز میكنيم و كابلهاي IDE يا SATA كه از يك طرف به مادربورد وصل باشند و از يك طرفديگر آزاد هستند را پیدا میکنیم. معمولاً دو كابل Master و Slave براي اتصال هاردديسك وجود دارد. يك هاردديسك بايد به صورتMaster و ديگري Slave تعريف شود. اگر هر هاردديسك را به يككابل جداگانه وصل کنیم، مشكلات كمتري در هنگام شناسايي هاردديسكها خواهيم داشت. در اين صورت بايد جامپرهاي هر دو هاردديسك را روي(Cable Select)CS تنظيممیکنیم. اگر مجبور شديم هر دو هاردديسك را روي يك كابل نصب میکنیم، بايد به صورتدستي جامپرهاي هاردديسكها را تنظيم كنيم تا يكيMaster و ديگري Slave شود. روي هرهاردديسك وضعيت قرارگيري جامپر درج شده است.

اگر تا اينجا به درستي عمل كردهباشيم، در هنگام بوت سيستم هر دو هاردديسك شناسايي ميشوند و روي صفحه وضعيت واطلاعات مرتبط با شناسايي آنها درج خواهد شد.
اگربه طور خودكار هاردديسكها شناسايي نشوند، بايد به صورت دستي هاردديسكها را بهسيستم بشناسانيم كه اين كار از طريق تنظيمات بايوس صورت ميگيرد. برنامه بايوسِكامپيوترهاي مختلف، متفاوت است. به همين خاطر نميتوان به طور دقيق گفت اين گامشامل چه مراحلي است، اما كار آساني است:

كامپيوتر را ريستارت می كنيمو وارد برنامه بايوس سيستم میشويم. سپس وارد بخش تنظيمات تجهيزات سختافزاري میشويم وبررسي میكنيم كه كدام يك از هاردديسكها و به چه صورت شناسايي شده اند. ممكن است باتغيير وضعيت هاردديسك ( Master به Slave يا برعكس) مشكل حل شود. بايد طوري عمل كنيمكه يك هاردديسك به صورتMaster و ديگري Slave براي سيستم تعريف شود وگرنه شناسايينخواهند شد.

به احتمال زيادهاردديسك جديد فرمت بندي نشده است. اگر بخواهيم پس از راه اندازيهاردديسك جديد، هاردديسك قديمي را از سيستم خارج كنيم، نياز به كپي نمودن تماماطلاعات از هارديسك قديمي به هاردديسك جديدتر داريم. در اين شرايط نيز چندين راهپيش رواست:

ميتوان از فرمتها و وضعيت پارتيشنهاي قديمي استفاده نمود، ياآنها را تغيير داد. نرم افزارهايي مانند Paragon Drive Copy ميتوانند عينپارتيشنهاي قديمي را روي هاردديسك جديد با همان اطلاعات بسازند. نرمافزار Acronis Migrate Easy از تمام پارتيشنها و اطلاعات آنها روي هاردديسك جديد كپي خواهدساخت.

نرمافزارهاي پارتيشنبندي مانند Partition Magic نيز ميتوانند رويويندوز قديمي نصب شوند و هاردديسك جديد را فرمت بندي نمايند. خود ويندوز نيز ابزارپارتيشنبندي دارد كه داراي امكانات بسيار مناسبي است Management) Partition). اگراز اين نرمافزار استفاده نماييم كل فضاي هاردديسك جديد را به صورت يك پارتيشن UnAllocate نشان خواهد داد. ما ميتوانيم روي اين فضا كليك كنيم و گزينه New را ازمنوي راست كليك انتخاب نماييم . باید توجه داشته باشيم كه از ابتدا فرمت پيشفرضپارتيشنها را براي ويندوز اكس پي NTFS انتخاب نماييم.


 

 

 

 

 

 

3. فعال کردن فارسی نویسی در اکس پی :

ویندوز اکس پی این امکان را به ما می دهد که بدون نصب هر گونه برنامه خارجی بتوانیم از امکانات نوشتاری فارسی برخوردار شویم . برای این کار مراحل زیر را دنبال میکنیم :

1) از منوی Start نماد Control Panel را انتخاب میکنیم .

2) حالا در پنجره باز شدهoptions Date,Time,Language,and Regional را انتخاب میکنیم .

3) Add Other Languages را انتخاب میکنیم . (اگر از ظاهر Classic ویندوز XP استفاده میکنیم باید ابتدا Start>Settings>Control Panel و سپس Regional and Language Options را انتخاب میکنیم )

4) در پنجره باز شده گزینه

Script and right-to-left additional languages Install files for complex

را تیک میزنیم .

5) دکمه Apply را که حالا فعال شده را میزنیم , پس از زدن کلید Ok و در صورت موجود بودن Cd ویندوز اکس پی در درایو, فایلهای مورد نیاز به سیستم کپی میشوند.

اگر اعلانی مبنی بر Restart کردن سیستم ظاهر شد آن را فعلا Cancel میکنیم.

6) حالا بر روی دکمه Details کلیک میکنیم.

7) در پنجره جدید در قسمت Install Services دکمه Add را میزنیم و در قسمت Input Language فارسی را انتخاب میکنیم و Ok میزنیم.

8) حالا سیستم را Restart میکنیم .

9) جهت تغییر زبان از کلیدهای Alt+Shiftاستفاده میکنیم. برای تغییر جهت نوشتن راست به چپ از Ctrl+Shift سمت راست صفحه کلید و برای چپ به راست از Ctrl+Shift سمت چپ صفحه کلید استفاده میکنیم .

4. طراحی صفحات وب استاتیک :

HTML

یک زبان نشانه گذاری است و یک زبان بسیار خوب است . یعنی زبانی است که برای توصیف وارائه متن وگرافیک استفاده می شود .

اسنادHTML حاوی تگ هایی هستند که عناصر درون یک سند HTML را کنترل می کنند.

HTML به اسناد اجازه می دهد توسط کاربران دیده شوند.امروزه کاربران مشترک HTML انتشار اسناد روی اینترنت یا اینترنت محلی به فرمتی است که به طور مجازی تمام کاربران بتوانند به ان دسترسی دا شته باشند.

صفحات HTML ایستا ( (Static اطلاعاتی که شخصی می خواهد به حضار منتقل کند را ارائه میدهد.

به کمک HTML می توان به سرعت وبه سادگی صفحات وب دلخواه را خلق کرده و به مخاطبان عرضه نماید. توسعه دهندگان اینترنت اجزای دیگری را به نسخه های اصلی HTML اضافه کرده اند. مرورگر Netscap و Internet Explorer از این اجزا هستند.

HTML قابلیت هایی دارد از جمله :

افزودن لیست به صفحات وب

افزودن متن های مختلف وب

افزودن متن های متحرک به صفحات وب

تنظیم صفحات وب

صدا گذاری در صفحات وب

شکل دادن به صفحات وب

افزودن مطالب چند رسانه ای

قرار دادن تصاویر ویدئویی در صفحات وب

کنترل حالت متن ها

استفاده از جداول برای سازماندهی اطلاعات

قرار دادن زمینه به صفحات وب

کنترل حالت حروف

استفاده از زیر صفحات

وظیفه تنظیم صفحات به عهده مرورگر است و طراح صفحه تنها باید مرورگر بگوید که چگونه صفحه را تنظیم کند .

به همین دلیل است که HTML را یک زبان علامت گذاری می گویند. به بیان دیگر طراح صفحه وب به کمک HTML ابر متن را علامت گذاری می کند .

مثلا با قرار دادن علامت Center>> به مرور گر می فهماند که قسمتی از متن مورد نظر باید در وسط صفحه نمایش داده شود .

محل بقیه کار با مرورگر است تا متن مورد نظر را در وسط صفحه جای دهد .

 

ساختار دستورات HTML

دستورات HTML در واقع ابر متن ها را علامت گذاری می کند و با این کار روش به نمایش در امدن انها را به مرورگر می فهماند .به طور کلی دستورات HTML بین دو علامت کوچکتر (< ) و بزرگتر(>) قرار می گیرد و بدین ترتیب از متن عادی متمایز می شوند.

اکثر دستورات HTML به صورت جفت هستند و شامل یک دستور اغازین و یک دستور پایانی می شوند.

قبل از دستورا ت پایانی یک علامت ( / ) قرار می گیرد.

دو دستور اغازین و پایانی با احاطه کردن متن ان را علامت گذاری می کند .

 


مبلغ قابل پرداخت 67,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 238

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما