فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 61
  • بازدید دیروز : 312
  • بازدید کل : 673426

214_كارآموزي در نمايندگي پارس خودرو 62ص


214_كارآموزي در نمايندگي پارس خودرو 62ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

سيستم جرقه 1

پمپهاي سوخت 5

وقتي كه توانايي موتور كم است 10

پمپ سوخت الكتريكي 14

پيچ كاربراتور 19

ترموستات 22

تعمير سوپاپ و سر سيلندر 26

چرخ دنده هاي جلو موتور و تنظيم آنها 31

تعمير شاتون ، ميل لنگ و ياتاقان 39

كليات مربوط به ميل لنگ 48

جوشكاري ميل لنگ هاي شكسته 59

 

 

 

 

سيستم جرقه قسمت شمع ها

ميزان كار آيي شمع ها بطور معمول 10000 مايل مي باشد اما توصيه مي شود كه هر 3000 مايل يك بار شمع ها را باز كرده و آنها را تميز و بررسي كرده و مجدداً ببنديد و يا همچنين در اكثر مواقعي كه موتور شرايط كار كرد خوبي ندارد . اكثر شمع هاي امروزي به طور يك تكه ساخته شده جنس عايق آنها سراميك بوده و از بدنه اي محكم و پر قدرت برخوردارند . براي باز كردن شمع ها به روش زير عمل كنيد :

ابتدا وايرهاي ولتاژ بالا را از شمعها جدا كرده و واير مربوط به هر شمع را علامت بزنيد همواره دقت داشته باشيد كه وايرها را با وسايل نوك تيز علامت گذاري نكنيد زيرا ممكن است لايه هاي محافظ عايق شمع ها آسيب ببينيد ، اگر شمعها قبلاً درست بسته شده باشند باز كردن آنها آساني مي باشد . توصيه اكيد آن است براي باز كردن شمع ها از آچار بكس ، رينگي يا آچار مخصوص شمع استفاده كنيد . در هنگام استفاده از آچار ها دقت كنيد كه درست تا انتهاي در شمع فرو رفته باشند و به طور اريب (به سمت يك طرف) قرار نگرفته باشند زيرا اين كتر باعث ضربه زدن به عايق (چيني يا سراميك) شمع خواهد شد . بعد از باز كردن شمع ها و وارسي نمودن و ان را تميز كرده ، مقدار دهانه شمع را بررسي كنيد . (بافيلر مخصوص شمع ) سپس قبل از بستن شمعها رزوه هاي آنها را با روغن موتور مقدار چرب كرده و آنها را ببنديد .

براي بستن شمعها به طريقه زيرعمل كنيد :

- تا جايي كه ممكن است شمعها را با دست سفت كنيد .

- سپس با استفاده از يك آچار مناسب (طبق دستور العمل هاي سازنده ) آنها را سفت كنيد . هيچگاه شمعها را بيش از حد سفت نكنيد .چون در اين صورت در هنگام سرويس بعدي براي باز كردن آنها با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد . لازم به ذكر مي باشد كه در موتور هايي با آلياژهاي سبك اينكار باعث زدن به رزوه ها شده و ممكن است است صدمات جبران ناپذيري را به موتور وارد مي كند .

بعد از تعويض شمعها اطمينان حاصل كنيد كه از شمعها يكسان (پايه كوتاه يا پايه بلند ) استفاده مي كنيد . اين مسئله خصوصاً در مواقعي كه از يك جنس مختلف قرار است استفاده شود . اهميت زيادي پيدامي كند .

بستن شمعها اشتباه ممكن است خصوصاً در سرعتهاي بالا مشكلات عديده زيادي را فراهم آورد . در اشكال زير مراحل پاك كردن شمعها را مشاهده مي كنيد .

8- براي جيلوگيري از ورود ذرات معلق به درون سيلندر كه باعث صدمه زدن به موتور مي شود . هنگام باز كردن شمع ابتدا اطراف آن را با يك برس نرم تميز كنيد .

9- براي باز كردن شمع حتماً از آچار رينگي يا بكس استفاده كرد و آنها را خوب جا بزنيد ، دقت كنيد كه بدنه عايق بدنه شمع آسيب نبيند .

10- بدنه رزوه شده شمع را بايد با يك برس نرم روغني شده در يك ظرف سفيد پاك كنيد . استفاده از برس سيمي توصيه نمي شود .

11- قبل از تنظيم دهانه شمع ابتدا با يك وسيله خاص مقداري الكترود را خم كنيد . از نيروي خيلي زياد استفاده نكنيد.

12- هر گونه مواد زايد را از سطح شمع و مركز الكترودها پاك كنيد تاجايي كه كاملاً تميز شود .

13- حال به آرامي الكترود منفي را تا جايي كه توسط شركت سازنده معرفي شده برگردانيد . براي اينكار مي توانيد از يك فيلر سخت استفاده كنيد .

بررسي نقايص فني شمعها

1-شمع سالم : نوك عايق تميز مي باشد و بر نگ قهوه اي روشن مي باشد . هيچ روغن يا كربن اضافي در روي آن نيست و الكترودها نيز سائيده نشده اند

2-شمع روغني : روغن زياد روي شمع نشانگر سائيدگي رينگها و يا چسبيدن سوپاپ ها باشد در بعضي از مواقع استفاده از يك شمع داغتر مشكل را حل مي كند .

3- شمع دوده اي : يك مخلوط غني به علت عدم صحيح كار كردن سيستم سوخت رساني مي باشد يا به علت استفاده زياد از ساسات .

4- عايق دودهاي :ريتارد بودن يا مخلوط ضعيف باعث بيش از حد داغ شدن عايق شمع مي شود .

5- الكترود اي فرساييده شده : افزايش دماي حاصله باعث خورده شده الكترود دماي حاصله باعث خورده شده الكترود ها مي شود . شمعها در چنين صورتي باعث تعويض گردد .

6-شمع شل بسته شده : در چنين حالتي گرما باعث خراب شدن رزوه ها مي شود . در چنين حالتي شمعها را مجدداً تميز كرده و ببنديد .

7- شمع رسوب كرده (حالت1) : در چنين مواقعي شمعها بايد هر 3000 مايل يكبار تعويض شوند .

8- شمع رسوبي (حالت 2) : ذرات اين شمع رسوب كرده ولي نيستند در چنين حالتي ذرات را – پاك كرده و مجدداً شمع را ببنديد .

9-شمع رسوبي (حالت 3) : با تداوم استفاده حالت دوم ذرات ذوب شده ممكن است باعث اشتعال شده و ممكن است باعث اشتعال غير هماهنگ در محفظه بشوند .

10- شمع رسوبي (حالت 4) : تشديد سوم كار آيي جايي خواهند رساند كه شمع بايد حتماً تعويض شود .

11- شمع رسوبي (حالت 5) : آخرين مرحله شمعهاي رسوبي اين است كه ذرات كاملاً به بدنه شمع مي چسبند . شمع بايد حتماً تعويض گردد .

12- شمع ساييده شده : تمامي شمعها را هر 1000 مايل يكبار حتماً تعويض كنيد . البته هر شمعي كه سائيده شده است .

پمپهاي سوخت (بنزيني) :

پمپ بنزيني مكانيك :

عملكرد : در تحول ضربات مكشي ، چرخش خارج از مركز ميل بادامك باعث مي شودكه بازوهاي متحرك كه ديافراگم را به طرف بالا مي رانند حركت كنند و باعث مي شود كه سوخت كه به دريچه ورودي يك راهه رانده شود . اين مكش باعث بسته شدن دريچه خروجي مي گردد. در طول برگشت ضربات ، ديافراگم توسط يك فنر به سمت پايين مي رود . فشار سوخت باعث باز شدن دريچه هاي خروجي مي شود و دريه ورودي را مي بندند . سپس سوخت از دريچه خروجي وارد كاربراتور مي شود .

عملكرد بخش خلاء :

اين بخش تركيبي از پمپهايي است كه با يك سرعت ثابت عمل مي كند و خشك كنندهاند . چرخش ميل بادامك خارج از مركز در اين پمپها باعث مي شود كه بازوي پمپ فعال شود و حلقه را حركت دهد به سمت پايين ديافراگم براند و هوا را در محفظه خلاء و توسط دريچه ان وارد كند و موتور را خنك كند . در ضربه برگشتي بازوي پمپ ، ديافراگم به طرف بالا حركت مي كند و يك محفظه خلا را ايجاد مي كند. اين بخش به صورت خلاء عمل مي كندو هوا را از دريچه ورودي محفظه هوايي مي گذرد .

عملكرد پمپ بنزيني :

لازم است كه پمپ بنزين سوخت كافي را براي موتور و تحت شرايطي كه موتور كار مي كند و فشار را در خط ميان پمپ و كاربراتور به گونه اي نگهدارد كه سوخت حرارت نبيند و مانع از ايجاد بخار شود .

فشار پمپ سوختي باعث مي شود كه كاربراتور دريچه سوزني آن خاموش باشد و باعث شود كه گازوئيل زيادي در محفظه مسطح وارد شود و باعث افزايش مصرف گازوئيل گردد .

آزمايش پمپ سوخت :

اين پمپ مي تواند با سنجش فشار و بررسي لوله خرطومي و پيمانه ها بررسي شود . با اين وسايل مي توان پمپ سوخت را بررسي كرد و ديدكه آيا گازوئيل كافي و در يك فشار مناسب وارد موتور مي شود يانه .

آزمايش فشار :

براي انجام آزمايش فشار ، بايد لوله سوخت را از كاربراتور (ورودي) قطع كرد و آن را به معيار فشار (وسيله) و لوله خرطومي ميان ورودي كاربراتور وصل كرد . . وقتي موتور روشن است فشاررا بخوانيد . اين فشار مي تواند در هر بخش ماشين بسته به مدل پمپ و ماشيني كه اين پمپ رادارد ، غرق كند . فشار بايد ثابت بماند و باز به صفر به آرامي برگردد. (وقتي موتور خاموش مي سوزد).

آزمايش حجم وتوانايي :

براي اين آزمايش ، لوله خرطومي را به گونه اي به پمپ وصل كنيد كه پمپ گازوئيل را به همان اندازه مصرف كاربراتور بفرستد . موتور بايد با يك سرعت آرام روشن شود و بايد زمان اندازه گيري گردد . به طور ميانگين اين كار 20 تا 30 ثانيه طول مي كشد كه بستگي به پمپ دارد كه دارد آزمايش مي شود .

وقتي كه فشار كم است :

فشار كم نشانگر پوسيدگي يك قسمت و فشار زياد نشانه پوسيدگي تمام قسمته هامي باشد . (شكستگي ديافراگم ، كثيفي دريچه ها يا چسبنده بودن دريچه ها .)معمولاً پوسيدگي پمپ در بخش بازوي متحرك و سنجاق محور در بخش اتصالي ديده مي شود . مشص است كه پوسيدگي بسيار جزئي باعث كاهش ضربه به ديافراگم مي شود . بخشهاي پوسيده بايد تعمير و جايگزين شوند. ميله اي كه ديافراگم را به طرف بالا ني راند داراي دريچه روغن است و باعث مي شود كه بخار روغن داغ از بخش اتصال هندل به ديافراگم خارج شود. اگر اين سر پوش صدمه ببيند ، بخارهاي روغن باعث كوتا شدن عمر ديافراگم مي شوند .

در سه حالت اول – پوسيدگي يك قسمت ، پوسيدگي جزئي همه قسمتها و شكستگي ديافراگم – با استفاده از وسيله مشخص مي شود ولي سوخت بد و بي كيفيت باعث ايجاد مشكل در دريچه ها مي شود .

 

 

وقتي فشار زياد است :

فشار زياد باعث گرفتگي ديافراگم مي شود وسوخت ميان لايه هاي ديافراگم ، فنري قوي ديافراگم و پمپ بازوي متحرك را گرفتاري مي كند .

ديافراگم توسط ضربه كمي كشيده مي شود .وقتي پمپ روشن است ، ديافراگم در حالت ضربه ب موقعيت عادي خود بر مي گردد و وقتي كه به طور ناگهاني كشيده مي شود ، اصطكاك مي يابد . اين برگشت به حال نخستين باعث مي شود كه در محفظه فشاري بيش از حد نرمال ايجاد شود .

از بين رفتن مهره نگهدارنده ديافراگم و يا پرچهاي ضعيف روي ديافراگم باعث مي شود كه سوخت ميان لايه اي ديافراگم تراوش كند .اين امر باعث شكم دادن ديافراگم مي شود و باعث مي شود كه ديافراگم خراب شود .

فنر ديافراگم بايد قوي باشد تا فشار ديافراگم را در زمان كار موتور تحمل كند . فشار زياد سوخت روي ديافراگم باعث از بين رفتن نيروي فنر ديافراگم مي شود

در يك پمپ تركيبي با زمانهايي كه وجود دارد كه بخشهاي فعال موتور بد كار مي كنند و با بازوي متحرك در گير يم شوند. در اين حالت ، پمپ مستمر كار مي كند و اين باعث افزايش فشارمي شود ودر كاربراتور جريان ايجاد مي كند . در حال همه اين موارد ، باز كردن موتور و تعويض يا تعمير آن با استفاده از راهنماي تعمير (كيت) است .

وقتي توانايي موتور كم است :

معمولاً كاهش توانايي توسط نشت هوا در لوله اي جذب در اين نقاط ايجاد مي شود : محل اتصال لوله سوخت در پمپ ، لبه هاي كاسه يا لبه ديافراگم ، كاسه هاي سوخت . (تصور شده كه در اين شرايط سوخت كمي وجود دارد و پمپ به سختي كار مي كند).نشت هوا در لوله سوخت براثر نصب نادرست پمپ يا نقص وسيله ايجاد مي شود . اين وصل كردن بايد بررسي شود و اتصالات محكم شوند يا عوض شوند.

نشت هوا به لبه ديافراگم باعث پوسيدگي پوشش ، از بين رفتن پيچ هاي بخش پوشش يا مواد خارجي ميان ديافراگم و پوشش .

تراوش هوا به پيچ هاي كاسه اي پوشش معمولاً با نصب يك محافظ خارجي اصلاح مي شود . پوسيدگي پوشش نشان مي دهد كه پمپ بايد تعويض شود .

ممكن است كه خرده شيشه و يا خم شدن صفحه فلزي باعث تخريب لايه محافظ و مواد خارجي مي شود . كاسه شيشه ايي بايد جايگزين شود ولي كاسه فلزي بايد اصلاح و تعمير گردد .

مشكل در پمپ خلاء : براي ارزيابي خلاء در اين موتورها بايد عملكرد پمپ خلاء بررسي شود . البته نسبت ثابت مربوط به محفظه هواي مرطوب است و نمي تواند با برف و يخ پوشيده شود . در سيستم خلاء پمپ ، موتور خنك كننده محفظه هوايي يا لوله ها و اتصالات ، رسيدن به اين شاخص را مشكل است .

نشانه هاي مشكل در بخش خلاء در 4 صورت مشخص مي شود :مصرف روغن ، عملكرد خشك كنندگي آرام اين محفظه ها ،حركت ضعيف و سر و صدا .

در برخي موارد مشخص شده كه موتوري كه روغن در ان خوب حركت مي كند از روغن استفاده مي كند. در اين بررسي ها ، اغلب مشخص مي شود كه واشرهاي اين محفظه خراب شده و بخار روغن باعث اين خرابي شده است . اين مي تواند با برداشتن سرپوش بخش خلاء اصلاح شود .

وقتي كه اين خشك كننده محفظه هوايي در زمان روشن بودن موتور زياد فعاليت مي كند . نشانگر خرابي ديافراگم خلاء و يا نقص دريچه اي در پمپ خلاء است . اين شرايط بلافاصله قابل تشخيص نيست و نياز به زمان دارد .

روغن در صورتي كه ديافراگم شكسته است ،وارد محفظه مي شود . اين پمپ بايد باز شود و ديافراگم عوض شود . در برخي ماشين ها موتور در زماني كه دياراگم خلاء شكسته است آرام كار مي كند . وقتي لوله هاي پمپ كه به انتهاي محفظه چسبيده عوض شده اين مشكل اصلاح مي شود . نشت هوا به منطقه خلاء بر اثر از بين رفتن سرعت و يا كاهش سرعت واشر است . در بسياري از موارد اين ا مر باعث مي شود كه ما فكر كنيم دريچه هاي موتور خراب هستند ولي اگر اين طور باشد باز هم بايد واشر را عوض كرد .

اين شرايط بايد با باز كردن لوله پمپ خلاء بررسي شوند . اگر واشر از بين برود . مشكل نشت هوا به پمپ يا اتصالات لوله ايي كه وجود دارد . اين پمپ بايد برداشته و تعميرو مشكل رفع گردد .

گاهي اوقات پمپ صداي عجيبي دارد در اين حالت بايد حلقه لوله خرطومي را باز كرد و پمپ را بررسي نمود .

آزمايش پمپ خلاء :

با تركيسب پمپ سوخت و خلاء خشك كشيده بايد 80 تا 100 ضربه بزند . (در دقيقه) كه بستگي به سرعت و بار ماشين دارد . اين محفظه بايد وقتي آزمايش انجام مي شود مرطوب باشد و در غير اين صورت كار آرام پيش مي رود .

بررسي توسط خلاء سنج :

بررسي بخش خلاء با باز كردن لوله هاي ورودي و خروجي و وصل كردن آنها به خلا سنج در بخش ورودي انجام مي شود . تصورشده كه موتور ، موتور خشك كننده محفظه هوايي و تيغه ها و لوله اتصالي بايد بررسي شوند ودر شرايط مساعدي قرار گيرند .

از روي خلاء سنج وقتي كه موتور دورش 1000rpm است ان را بخوانيد . عدد خوانده شده بايد 7 تا 12 اينچ خلاء را در پمپ نرمال نشان دهد . اگر اين عدد كمتر از 7 باشد پمپ بايد تعويض يا تعمير شود . وقتي آزمايش انجام مي شود . لوله بايد بسته شود و خروجي پمپ هم هميشه بايد باز باشد .

بررسي بدون استفاده از معيارها :

باز كردن لوله خروجي از پمپ و انتهاي دستگاه لازم است .سپس بايد موتور با سرعتي آرام يعني 4mph بچرخد . اگر خشك كننده حدود 15mph بچرخد و سرعت آن به 40mph برسد بخش خلاء خوب كار مي كند . اگر اين بخش فعال نباشد موتور خشك كننده خراب است . اين كار با بررسي تماس مستقيم لوله اي خشك كننده امكان پذيراست پس به آساني مي توان سرعت موتور را به 25 mph رساند خشك كننده بايد با سرعت كامل كار كند . اگر اين طور نباشد مي توان گفت كه موتور يا لوله 1 نقص دارد .


مبلغ قابل پرداخت 67,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 368

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما