فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 253
  • بازدید دیروز : 148
  • بازدید کل : 666812

مقاله16_سيستم انبارداري همكاران سيستم


مقاله16_سيستم انبارداري همكاران سيستم

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

اهداف انبار و انبارداری:1

اهمیت و مزایای سیستم صحیح انبارداری... 1

سیستم انبار و حسابداری انبار همکاران سیستم.. 2

منافع و مزایاي سيستم انبارداري همكاران سيستم.. 3

تاريخچه مختصري از شركت حسابداري همکاران سیستم.. 3

فصل اول:. 5

آشنايي با سيستم انبار دولتي... 5

1-1 ضرورت استفاده از سيستم انبار دولتي... 6

2-1 آشنايي با محدودهي عملياتي سيستم انبار و حسابداري انبار. 6

3-1 امكانات و ويژگي‌هاي اصلي نرم افزار. 6

4-1 گزارشهاي سيستم.. 7

فصل دوم :. 9

آشنايي با اطلاعات پايه. 9

تنظيمات عمومي نرم افزار انبار. 10

معرفي كليدهاي استاندارد سيستم.. 11

1-2 معرفي انبارها12

2-2 معرفي كالا.. 24

1-2-2 تعيين طبقات و حسابها24

نكاتي چند درباره انواع روشهاي قيمت گذاري... 25

2-2-2 معرفي واحدهاي سنجش.... 33

3-2-2 معرفي كالا.. 34

4-2-2 محل فيزيكي كالا.. 45

١) تعريف محل فيزيكي... 46

٢) تخصيص كالا به محل فيزيكي... 46

٣)حذف محل فيزيكي... 47

٤)حذف كالاها از محل فيزيكي... 47

5-2-2 كنترل موجودي... 49

6-2-2 گروهبندي كالا.. 50

7-2-2 معرفي ويژگي كالا.. 53

8-2-2 عرفي اجزاي كالا.. 55

9-2-2 تعيين حسابهاي ثابت.... 58

11-2-2 تعريف انواع كالا.. 59

3-2 معرفي مراكز هزينه. 61

فصل سوم :. 64

آشنايي با حسابداري كالا.. 64

1-3 قيمت گذاري اسناد ورودي... 65

1-1-4 قيمت گذاري سند موجودي ابتداي دوره. 65

2-1-4 قيمتگذاري رسيد خريد داخلي... 66

3-1-4 اصلاح بهاي نرخ واقعي اسناد وارده. 73

2-4 قيمت گذاري اسنادصادره. 75

3-4 عاملگذاري اسناد.. 79

انواع عاملگذاري:79

4-4 صدور اسناد حسابداري... 93

فصل چهارم :. 100

بستن سال مالي... 100

1-4 بستن سال مالي... 101

 

 

مقدمه

انبارداری یک خدمت اقتصادی است و عبارت از تهیه و نگهداری کالا به منظور عرضه به موقع یا گسترش دادن مدت عرضه آن به نحوی که کالا برای مدت بیشتری قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوری انبارداری حلقه ای از زنجیره تولید، انتقال، توزیع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسط را در انتقال کالا از مناطق تولید به بازارهای مصرف و سپس توزیع محلی برعهده دارند.

درصد زیادی از سرمایه سازمان ها را مواد اولیه و قطعات، تجهیزات و کالاهای آن تشکیل می دهد. لذا نگهداری و مراقبت دقیق از آنها و برقراری یک نظام صحیح اطلاعاتی برای کنترل موجودی انبار و یا زمان به موقع جهت سفارش و میزان سفار ش کالا بسیار ضروری بوده و با بهبود وضع انبارداری می توان از زیان های ناشی از بی دقتی در نگهداری کالا جلوگیری نمود و به میزان سود سازمان افزود. در حوزه های بهداشتی، درمانی و بیمارستانها انبارها با توجه به نوع کالا، لوازم مورد نیاز واحدهای تحت پوشش به انواع مختلف تقسیم می شوند که تمامی آنها از سیستم انبارداری گذر می کنند.

 

اهداف انبار و انبارداری:

پشتیبانی وحمایت درچرخه تولید وخدمات

هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمان های دولتی و چه درسازمان های خصوصی، تهیه، سفارش دهی، تحویل گیری و نگهداری و تحویل کالاهای موردنیاز سازمان است.

انبار به عنوان یک جایگاه سازمانی در چارت سازمانی کلیه ارگانها وجود دارد، به همین دلیل ضمن اهمیت ویژه ای که این بخش در سازمان دارد به نظارت بیشتر، حفظ و ایمنی و استاندارد مربوطه نیازمند است. از طرفی بدیهی است که اگر مواد و لوازم در زمان مناسب در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود، در گردش کار که از اهمیت خاصی برخوردار است وقفه ایجاد خواهد شد. هر چند که در حال حاضر سیستمهای جدیدی در امور اداری و مدیریتی بوجود آمده و در حال استقرار هستند که هدف آنها حذف انبار و ایجاد روش کاری مبتنی بر انبار مجازی است که نیاز است با مطالعه دقیق و با درنظرگرفتن تمامی عوامل حرکت به سمت فوق را آغاز نمود.

 

اهمیت و مزایای سیستم صحیح انبارداری

ایجاد یک سیستم صحیح انبارداری درسازمان مزایایی به شرح زیر به دنبال دارد:

1. با نظارت دقیق بر موجودی انبار، از افزایش بیش از اندازه و حد تعیین شده کالاها در انبار جلوگیری و در نتیجه از ضرر و زیان های ناشی از تغییر قیمت ها یا خرابی و فساد کالاها جلوگیری می شود.

2. دریافت، استقرار، حفاظت و در دسترس قرار دادن کالاها در انبار به روش مطلوب و به آسانی انجام می پذیرد و نیازهای واحدها به موقع تأمین می شود.

3. از سفارشات اضافی و تکراری جلوگیری می گردد.

4. اطلاعات موردنیاز مدیران در زمینه میزان موجودی ها و مصارف کالاها در هر زمان به نحو مناسب تهیه و باعث تسهیل شمارش می گردد.

5. با خرید به مقدار صرفه اقتصادی، از راکد شدن سرمایه جلوگیری به عمل می آید. در نتیجه نگهداری و حفاظت صحیح از کالاها، اتلاف ضایعات به حداقل می رسد.

6. عملیات شمارش، صورت برداری و در نهایت انبارگردانی از موجودی ها و همچنین تعیین ارزش موجودی جنس در پایان سال به سهولت انجام پذیر است.

 

 

سیستم انبار و حسابداری انبار همکاران سیستم

سیستم انبار و حسابداری انبار همکاران سیستم، کار ثبت و نگهداری اطلاعات تمام فرآیندهای مرتبط با ورود و خروج کالا و تغییرات کالا در انبار اعم از خرید، مصرف، تولید، فروش، ضایعات، امانی، انتقالی و انبارگردانی را انجام می‌دهد. در سیستم انبار و حسابداری انبار، اطلاعات مبلغی کالا به روش‌های میانگین و فایفو و براساس هزینه‌یابی ساده و استاندارد محاسبه و نگهداری می‌شود.

در این سیستم امکان انجام تمام عملیات مربوط به انبارگردانی و شناسایی اضافات و کسورات انبار نیز در نظر گرفته شده است و در ‌‌نهایت با ثبت اسناد حسابداری مربوطه، اطلاعات مالی کاملی در اختیار مدیران شرکت قرار خواهد گرفت.

استفاده از گزارش‌های کامل و دقیق این سیستم و همچنین یکپارچگی منسجم اطلاعاتی آن با سایر سیستم‌های زنجیره ارزش سازمان مانند تدارکات، تولید و فروش، راهکاری قدرتمند را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد تا در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خرید مواد و تولید و فروش محصولات، استفاده بهینه از منابع شرکت را تجربه کنند.

 


منافع و مزایاي سيستم انبارداري همكاران سيستم

1. افزایش دقت در اطلاعات تعدادی و مالی

از طریق اعمال کنترل‌های دقیق بر مبنای حقوق دسترسی تعریف شده و نیز جلوگیری از خطاهای کاربری، اشتباهات محاسباتی تعدادی و ریالی کاهش یافته و با اتکا به اعمال کنترل‌های دقیق در زمان ثبت و محاسبه، قابلیت اطمینان گزارش‌های مرتبط با موجودی‌های انبار افزایش می‌یابد.

 

2. تسهیل گزارش‌گری تعدادی و مالی

همواره ذی‌نفعان بیرونی و مدیران سازمان به گزارش‌هایی از سازمان شما نیاز دارند که صحت آن‌ها بسیار با اهمیت است. این گزارش‌ها را می‌توان بدون دغدغه و در کمترین زمان ممکن از سیستم انبار و حسابداری انبار همکاران استخراج کرد. ساختارهای متداول این گزارش‌ها از پیش تعریف شده است و نیازی به طراحی آن‌ها نیست.

 

3. کاهش زمان ثبت و نگهداری اطلاعات مالی

سیستم انبار و حسابداری انبار همکاران سیستم، با آسان‌سازی و خودکارسازی قیمت‌گذاری کالا‌ها به روش‌های استاندارد و منطبق با سند مبنا، همچنین تشخیص حساب‌های بدهکار و بستانکار هر یک از رویدادهای مالی، زمان مورد نیاز برای ثبت اطلاعات اسناد حسابداری را کاهش داده و ثبت اسناد حسابداری انبار و تهیه گزارش‌های مالی مربوطه را تسهیل می‌کند.

 

4. بهبود تصمیم‌گیری

به دلیل دسترسی سریع و بی‌واسطه به اطلاعات صحیح و قابل اتکاء و یکپارچگی این اطلاعات با مجموعه سیستم‌های مالی، بازرگانی، کارخانه‌ای و حسابداری مدیریت، مدیران می‌توانند تصمیماتی بهتر و سریع‌تر بگیرند.

 

تاريخچه مختصري از شركت حسابداري همکاران سیستم

همکاران سیستم یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزار در ایران است. اين شركت در زمینه تولید و ارائه راهکارهای نرم‌افزاری برای كسب‎وكارهای متوسط و بزرگ در صنایع تولیدی، موسسات خدماتی و بازرگانی، سازمان‌های دولتی فعالیت می‌کند. همکاران سیستم در سال ۱۳۹۱ در فهرست ۴۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفت.

همکاران سیستم در سال ۱۳۶۶، با ۱۲۰ هزار تومان سرمایه و توسط جمعی سه نفره شامل محمود نظاری، همایون حریری و شهریار رحیمی کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۸ رسما ثبت شد. این شرکت زمانی پا به عرصه‌ی نرم‌افزارهای مالی گذاشت که رایانه‌های شخصی، به‌تازگی وارد کشور شده بود و استفاده از آن‌ها چندان رواج نداشت.

همکاران سیستم نخستین شرکت نرم‌افزاری ایران است که در سال ۱۳۷۶ سیستم‌های تحت ویندوز را با توجه به تحولات فناوری و نیاز مشتریان، به شکل سیستمی یکپارچه به بازار عرضه کرده است.

همکاران سیستم در سال ۱۳۹۲ با ۱۱۰۰ نفر نیروی انسانی و ۱۲۰۰۰ مشتری در کسب‎وکارهای بزرگ، متوسط و کوچک، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی ایران به شمار می‌رود. این شرکت در شهریور ۱۳۹۰ وارد فرابورس ایران شده است.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

آشنايي با سيستم انبار دولتي

 

1-1 ضرورت استفاده از سيستم انبار دولتي

برنامه ريزي كارآمد منابع و همچنين استفادهي بهينه از منابع در يكي از مهمترين پيشنيازهاي تداوم و موفقيت سازمانهاي دولتي و بازرگاني است. حال آنكه تصميمگيري دربارهي چگونگي تخصيص منابع در فرآيند پيشبرد اهداف سازمان، نيازمند آگاهي دقيق از اطلاعات انبار است. به همين دليل است كه بسياري از سازمانها و موسسات دولتي براي داشتن اطلاعات به هنگام وضعيت انبار و نظارت بر آنها، از نرم افزار انبار و حسابداري انبار بهره ميجويند.

 

2-1 آشنايي با محدودهي عملياتي سيستم انبار و حسابداري انبار

3-1 امكانات و ويژگي‌هاي اصلي نرم افزار

سيستم انبار، امكانات متنوع بسياري دارد. امكانات و ويژگي‌هاي اصلي اين نرم افزار را ميتوان در موارد زيرين برشمرد:

o استفاده از واحدهاي فرعي براي هر كالا و قابليت انجام كليه ي عمليات به وسيله ي واحدهاي فرعي كالا

o تعريف كالاي مشابه براي هر يك از اقلام انبار

o تعريف اجزاي كالا و فراهم آوردن تسهيلات ورود اطلاعات براي مصارف با استفاده از اجزاي كالا

o صدور اسناد صادره و وارده كالاهاي اماني، كنترل موجودي كالاهاي اماني و صدور اسناد حسابداري مربوط به آنها

o تعيين حقوق دسترسي در سطح انبار

o تحت پوشش قراردادن عمليات انتقال كالا بين انبارها

o ايجاد سند حمل (بارنامه) براي تمامي اسناد خريد، اماني و فروش

o تحت پوشش قرار دادن عمليات دريافت و ارسال كالاهاي اماني، امكان كنترل كالاهاي

o اماني ما نزد ديگران و ديگران نزد ما بدون دخالت در قيمت گذاري كالاهاي مصرفي يا با تاثير در قيمت گذاري كالاهاي مصرفي

o رديابي يك كالا در هنگام ورود و خروج به انبار بر حسب عواملي همچون تاريخ انقضا پروژه، سريال خاصهر كالا، طرح، پروژه و فروشندگان و نوع خريد و... با انتخاب و نامگذاري به وسيله كاربر

o برقراري كنترلهاي لازم بر روي موجودي و دسترسي لحظه‌اي به كاردكس و ميزان موجودي

o صدور اسناد حسابداري خريد، مصرف و ساير اسناد وارده و صادره و ثبت آنها در سيستم حسابداري به صورت يكپارچه

o اصلاح ريالي اسناد پس از قطعي شدن و صدور سند تعديلات مجدد

o عمليات انبارگرداني و تنظيم عمليات بر اساس نياز سازمان

o صدور تگهاي انبارگرداني بر اساس نحوه‌ي اجراي عمليات، از قبيل صدور تگ سفيد و صدور تگ كالاهاي جديد

o انتقال اطلاعات حسابها به عمليات پايان سال مالي شامل انتقال اطلاعات ريالي، مقداري و اسناد مربوط به انحراف نرخ‌هاي اقلام موجود

 

4-1 گزارشهاي سيستم

با استفاده از سيستم انبار، ميتوان گزارشهاي مفيد بسياري را تهيه كرد. نمونهاي از اين گزارشها به شرح زير است:

- كاردكسها

o كاردكس كالا در انبار

o كاردكس كالا (در سازمان)

o كاردكس ريالي كالا

o كاردكس واحد فرعي كالا

o مرور كالا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم :

آشنايي با اطلاعات پايه

 

 

تنظيمات عمومي نرم افزار انبار

براي ورود به سيستم انبار، بر روي آيكون برنامه دو بار كليك كنيد. با اين كار، صفحه ي زير ظاهر ميشود.

 

شما بايد نام كاربري و كلمه ي عبور خود را وارد كرده و بر روي كليد ورود كليك كنيد.

تذكر: درصورت منصرف شدن از ورود به سيستم ميتوانيد با استفاده از كليدEsc يا كليك كردن بر روي كليد انصراف يا كليك بر روي × پنجره بالا را بسته و از برنامه خارج شويد.

در صورتي كه پيش از اين، ميز كاري شامل كامپوننتهاي سيستم انبار تعريف كرده باشيد، ميتوانيد گزينه‌ي ميز كار را انتخاب كرده و از ليست انتخاب ميز كار، ميز كار مورد نظرتان را برگزينيد.

پس از كليك كردن بر روي كليد ورود، صفحه‌ي اصلي نرم افزار انبار ظاهر مي گردد. در اين صفحه، گزينه هاي عمومي همه سيستمها در منوي افقي سيستم و گزينه‌هاي اختصاصي سيستم انبار در منوي عمودي سيستم نمايش داده ميشود.

معرفي كليدهاي استاندارد سيستم

شما در هنگام استفاده از نرم افزار انبار با كليدهايي مواجه خواهيد شد كه در فرمهاي مختلف، مشترك هستند. بر اين اساس، در اين قسمت، براي سهولت كار با نرم افزار، كليدهاي استانداردسيستم در قالب جدول آورده شده است.


مبلغ قابل پرداخت 67,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 420

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما