فروش آنلاین مقالات دانشجویی، پروپوزال، پروژه، گزارش کارآموزی و کارورزی، طرح کسب و کار، طرح توجیهی کارآفرینی ، بروشور، پاورپوئینت و...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 43
  • بازدید دیروز : 307
  • بازدید کل : 670917

مقاله26_بررسی سیستم حسابداری صنعتی کارتن مشهد 45 ص


مقاله26_بررسی سیستم حسابداری صنعتی کارتن مشهد 45 ص

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

اهمیت حسابداری بهای تمام شده 1

1- معرفی شرکت 1

اهداف سازمان.. 2

روش های دستیابی به اهداف... 2

2- چارت سازمانی.. 3

3- شرح وظایف... 4

3- شرح وظایف... 5

4- حسابداری بهای تمام شده13

اهم رویه های حسابداری.. 14

1- هزینه مواد اولیه مستقیم 14

2- هزینه حقوق و دستمزد. 16

3- هزینه سربار17

4- فرمها وکنترلهای بخش مورد تحقیق.. 20

سفارش ساخت (دستور ساخت):26

چاپ و تبدیل 27

فرم های دایره تبدیل.. 28

فرمهای دایره مقوا سازی 29

صورتهای مالی 33

فلو چارت (گردش عملیات تولید)35

نتيجه گيري و پيشنهادات... 39

موانع و محدودیت های طرح.. 39

پیشنهادات... 39

 

 

 

 

 

 

مقدمه

حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) بخش عمده ای از فن حسابداری را تشکیل می دهد که استفاده از آن برای دستیابی به بهای تمام شده محصولات تولیدی و خدمات ارایه شده جهت بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور ضروری بنظر می رسد ، زیرا با تقلیل بهای تمام شده محصولات و خدمات از طریق کنترل هزینه ها ،مدیریتامکان می یابد بهای فروش را مطابق با عرضه و تقاضا تعیین نماید.

به عبارت دیگر ،سود باید از تقلیل بهای تمام شده بدست آید نه از طریق افزایش بهای فروش، البته لازم به ذکر است که کاهش قیمت نباید منجر به کاهش چشمگیر کیفیت گردد.

در این تحقیق سعی شده است ، سیستم حسابداری بهای تمام شده شرکت کارتن مشهد تا جایی که اجازه دسترسی به اطلاعات می باشد بررسی گردد.

 

اهمیت حسابداری بهای تمام شده :

حسابداری بهای تمام شده با ابزار حسابداری ، مدیریت را برای برنامه ریزی ، کنترل و ارزیابی نتایج عملیات، مجهز نموده و به عنوان بازوی مدیریت ، در برنامه ریزی و کنترل فعالیته تلقی می شود .

این شاخه از حسابداری مدیریت مدیریت را در برآورد و جمع آوری اطلاعات مربوط به هزینه مواد ، هزینه حقوق و دستمزد و سایر هزینه های تولیدی یاری مینماید .

مدیران با استفاده از اطلاعات ارایه شده به وسیله حسابداری بهای تمام تمام شده ،مرکزی از کارخانه را که کارایی کمتری دارند و یا وظایف خود را به درستی انجام نداده اند ، شناسایی مینمایند.

 

1- معرفی شرکت :

تاسیس شرکت

شرکت کارتن مشهد (سهامی عام ) در تاریخ 7/3/1363 تحت شماره 3333 در اداره ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره برداری عملی از آن با ظرفیت 20000 تن ورق کارتن در دو شیفت کاری انجام پذیرفته است .

براساس ماده 2 اساسنامه مصوب مجمع عمومی فوق العاده مورخ 23/4/79 نوع شرکت سهامی عام می باشد .

 

اطلاعات کلی

کارخانه کارتن مشهد دارای زمینی به مساحت 67200 مربع و زیر بنای دود 20447 متر مربع میباشد.

با توجه به نصب خط مقوا سازی (بی اچ اس) و راه اندازی آن اقدامات لازم جهت اخذ پروانه بهره برداری با ظرفیت جدید بعمل آمده است.

کارخانه در حال حاضر دارای دو خط تولید ورق کارتن (کروگیت)با عرض دو متر 40/2 متر و دو خط تمام

اتو ماتیک تولید کارتن با عرضهای 44/2 و 6/1 متر بوده و با اجرای طرح توسعه در سال 1379 که موافقت آن در سال 1379 که موافقت آن در سال 1375 از اداره کل صنایع خراسان اخذ گردیده بود ماشین آلات داخلی تولید کارتن و ماشین لمینیت به ماشین آلات تولید اضافه گردیده که از این بابت ظرفیت ماشین آلات تبدیل اضافه شده است .

همچنین بر اساس موافقت با توسعه اخذ شده در سال 1380 از سازمان صنایع و معادن خراسان دو یونیت چاپ و یک یونیت دایکات به ماشین امبا 160 و دو یونیت چاپ نیز به ماشین امبا 244 اضافه شد که به این ترتیب امکان تولید کارتن چهار رنگ و کارتنهای خاص دایکاتی برای شرکت فراهم شده است .

واحدهای پشتیبانی و تاسیسات عمده کارخانه عبارت از واحد تولید بخار شامل دو دستگاه دیگ بخار 7 تنی واحد تولید هوای فشرده شامل دو دستگاه کمپرسور با 8 اتمسفر فشار سیستم کامل ایمنی اعلام و اطفاء حریق واحد برق اضطراری شامل یکدستگاه زنراتور با ظرفیت 262 کیلو وات سیستم گرمایش و سرمایش (شامل یونیت هیتر – چیلر و هوا ساز )ایستگاه گاز طبیعی و پست فشار قوی می باشد .

 

اهداف سازمان

1- جلب رضایت و اعتماد مشتریان

2- بهبود کیفیت و تحویل بموقع محصولات

3- کاهش و کنترل آلو دگی های زیست محیطی و افزایش ضرایب ایمنی و بهداشتی کارکنان

 

روش های دستیابی به اهداف

1-استفاده بهینه از منابع مواد اولیه و انرزی

2 -فراهم نمودن کلیه منابع مورد نیاز جهت ارضاء مشتری

3-برآورده ساختن کلیه نیازمندیهای سیستم های مدیریت یکپارچه آی ام اس

4- بکارگیری منلبع انسانی واجد شرایط و ارتقاء سطح علمی و توانمندی های آنان

5- رعایت الزامات قانونی و مقررات کیفی زسیت محیطی ایمنی و بهداشت شغلی

6- بهره گیری از مشارکت کارکنان در زمینه بهبود مستمر کیفیت محصو لات افزایش اثر بخشی فرایندهای پیش گیری و کاهش پیامدهای ناشی از آلالینده های زیست محیطی – بهبود عملکرد ایمنی و بهداشت سازمان

 

 

2- چارت سازمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3- شرح وظایف

- عنوان شغل: حسابدار - رسته : مالی

تعریف شغل : این شغل تحت سرپرستی مستقیم مافوق تعیین شده در ساختار سازمانی مصوب انجام امور مربوط به فعالیت های مالی و محاسبات و تهیه گزارشات مختلف را در زمینه امور مختلف مالی اعم از حسابداری صنعتی ، صدور اسناد و دفتر داری و رسیدگی دریافت و پرداخت امور سهام و حسابداری فروش را براساس برنامه و دستور کار صادر شده از سوی مافوق بر عهده دارد.

 

 

عنوان طبقه ی شغلی

گروه

شرایط احراز

کد طبقه شغلی

تحصیل

تجربه

شرایط احراز

حسابدار (5)

14

فوق دیپلم

5

41305

شرح مهارت های عمومی و مشترک طبقات شغل

1- آشنایی کلی با اصول استاندارد و روش های حسابداری ثبت دفاتر قانونی (کل روز؟)عملیات مربوط به محاسبه قیمت تمام شده جمع آوری اطلاعات مربوط به پیش بینی و تنظیم بودجه سالانه و صدور اسناد حسابداری و مقررات بانکی

2- آشنایی کامل با اساسنامه و مقررات داخلی شرکت

3- آشنایی کامل با کاربرد کامپیوتر و نحوه ی ثبت و ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر و نحوه ی گزارش گیری؟)و دریافت اطلاعات از کامپیوتر در ارتباط با کلیه عملیات مالی اعم از حسابداری مالی و حسابداری مدیریت

4- آشنایی با سیستم های حسابداری صنعتی ، حسابداری مالی ، ؟و گزارشات، رسیدگی ، امور سهام و حسابداری فروش

5-شناخت کامل از بازار بورس و نقل و انتقال سهام

6-آشنایی کامل به روش های بایگانی اسناد امور مالی

7-آشنایی کافی با مقررات و قوانین مالی ، مالیاتی ، کار و تأمین اجتماعی ، تجارت و سایر مقررات مورد استفاده در فعالیت های مالی

شرح مهارت خاص طبقات 2 و بالاتر

1- توانایی انجام کار با کامپیوتر

1- توانایی کامل در انتقال اطلاعات و ارائه آموزش به پرسنل و کارمندان حسابداری و توانایی نظارت بر کار افراد گروه

1- توانایی کامل انجام محاسبات و تهیه ی گزارشات کامل و توجیهی از فعالیت های مالی از قبیل : محاسبات حقوق و دستمزد ، سفارشات خارجی ، قیمت تمام شده ، تهیه و تنظیم بودجه سالانه و امثال آن

1- توانایی انجام وظیفه به جای هر یک از مسئولین هم سطح و انجام وظیفه موردی به جای مافوق , حضور در جلسات و برخورداری از فن بیان کافی در طرح مسائل و رسیدگی به امور مالی

 

 

شاغل این شغل با توجه به جایگاه سازمانی متناسب با مهارت پیش بینی شده در طبقه ی شغلی مورد نظر در محدوده وظایف زیر انجام وظیفه می کند.

1- حضور به موقع در محل کار و دریافت برنامه کار از مافوق ، چک و کنترل برنامه کار و دریافت راهنمایی های لازم از مافوق و رفع هر گونه اشکال و ابهام و مغایرت احتمالی برنامه ها.

2- تهیه ی برنامه ی زمان بندی مناسب جهت انجام و اجرای برنامه کار با توجه به اولویت های تعیین شده توسط مافوق

3- برقراری تماس و ارتباط با واحد های مختلف شرکت به منظور جمع آوری اطلاعات لازم جهت اجرای برنامه کار و همچنین مراجعه به محل های لازم جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز .

4- برنامه ریزی و دریافت اطلاعات یا گزارشات لازم از کارمندان حسابداری جهت ثبت اطلاعات در فرم ها ، دفاتر و گزارشات و انجام محاسبات اولیه و ساده

5- ثبت اطلاعات تهیه شده در فرم ها دفاتر ، انجام محاسبات و عملیات های مورد نیاز با توجه به برنامه کار دریافت شده

6- شرکت مؤثر در جلسات برگزار شده از سوی مسئولین مربوطه ، بررسی عملیات مورد نیاز با توجه به برنامه کار دریافت شده بررسی اشکالات و مغایرت های ایجاد شده ، اقدام و پیگیری در زمینه ی رفع مغایرت ها ضمن ارائه مشاوره و همکاری های لازم در زمینه ی پیشبرد هر چه بهتر امور و فعالیت های مالی شرکت .

7- انجام کار با کامپیوتر به منظور ثبت و دریافت اطلاعات و گزارشات مالی لازم از کامپیوتر و انجام بایگانی کلیه ی اسناد و مدارک مربوطه

8- حفظ و رعایت اصول استاندارد های حسابداری و انجام عملیات و فعالیت های مالی در چهار چوب استانداردها و روش های کار تعیین شده

9-اقدام در زمینه ی کسب آخرین اطلاعات و دریافت آموزش در زمینه ی آخرین روش ها و متد های حسابداری از طریق منابع آموزشی تعیین شده از سوی مسئولین شرکت و بر اساس هماهنگی مافوق

10-ارائه ی آموزش به پرسنل جدید و کار آموز و کارمندان حسابداری و سعی در ارتقاء سطح علمی تخصصی خود و آنان

11- همکاری در بستن حساب ها و تهیه ی صورت های میان دوره ای و نهایی و مشارکت در انبار گردانی

12-رعایت کلیه ی بخش نامه ها و دستور العمل های داخلی شرکت

13-حفظ اسرار شرکت در کلیه زمینه ها و سعی و تلاش در جلوگیری از نشر اطلاعات مالی و اسرار شرکت در محیط داخلی و خارجی شرکت ؟ از رسیدن اطلاعات هایشرکت به دست افراد غیر مسئول

14-رعایت دقت کافی در تهیه و ارائه اطلاعات به مافوق و افراد و مسئولین ذیربط

15- رسیدگی و کنترل اسناد ، امضا های مجاز ، تأیید ، و تأیید و تسویه های لازم قبل از شروع و انجام فعالیت های مالی مختلف و رفع مغایرت ها و اشکالات لازم و کسب مجوز های مورد نیاز طبق برنامه ی کار دستور و برنامه کار صادر شده از سوی مافوق

16-انجام وظیفه به جای مافوق و یا سایر همکاران بنا به مورد و انجام سایر امور ؟ در ارتباط با پست و شغل از سوی مافوق

 

انجام فعالیت های مرتبط با پست مسئول حسابداری صنعتی شامل:

1- همکاری در تهیه و تدوین دستور العمل ها و روش های مورد نیاز حسابداری صنعتی و هزینه یابی

2- همکاری در تهیه برنامه ها و هماهنگ کردن عملیات محاسبه قیمت تمام شده و هزینه یابی با توجه به خط مشئ های امور مالی

3- اجرای صحیح برنامه های تدوین شده و تهیه گزارشات تحلیلی مورد نیاز

4- انجام کنترل های لازم در فعالیت های مربوط به هزینه یابی و قیمت تمام شده محصولات و همکاری در تدوین روش های ذیربط

4- همکاری در تهیه محاسبات سالانه ی نرخ های دستمزد و سربار و تأیید آن ها در ارتباط با تهیه بودجه سالانه

5- اعمال تغییرات سیستم در مراکز هزینه در ارتباط با تغییرات سازمانی

6- همکاری در تهیه ی گزارشات لازم در رابطه با بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی

7- کنترل اطلاعات جمع آوری شده مهندسی و بروز رسانی آن ها در ارتباط با محصولات شرکت

8- محا سبه ی قیمت تمام شده محصولات شرکت در دوره های مشخص شده و مورد انطباق سیستم

9-کنترل و همکاری در ارزیابی موجودی محصولات ساخته شده در جریان ساخت و مواد اولیه در مقاطع مختلف

10- نظارت بر موجودی گیری سالانه محصولات و کار در جریان ساخت شرکت

11- پاسخگویی به حساب رسان مستقل و داخلی به منظور تسهیل کنترل ها و بهبود روش ها

12- رعایت کلیه قوانین ، مقررات آئین نامه ها و بخش نامه صادره در ارتباط با شغل

13- محاسبه قیمت تمام شده تولیدات در هر مرحله تولید با استفاده از کامپیوتر

14- کنترل ضایعات عادی و غیر عادی و محاسبه ی هزینه عدم استفاده از ظرفیت قابل دسترس تولید

15- گزارشات و آمارهای مختلف مربوط به قیمت تمام شده تولیدات و مقایسه ی دوره ای ، مرحله ای سنواتی باشد اجزاء متشکل هزینه ای مربوط جهت اطلاع سرپرست و رئیس و مدیر قسمت

16- بررسی و کنترل گزارشات مربوط به قیمت تمام شده در دوره های مختلف سال مالی

17- مشارکت در تنظیم اسناد محا سباتی اصلاحی و تعدیل و بستن حساب ها و تهیه ی صورت های مالی

18- همکاری در تعیین ضوابط و پارامتر های مربوط به تولید و بهره وری پاداش افزایش تولید برابر قانون و روش های تعریف شده

19- کمک در تهیه ی بودجه سالانه شرکت و تهیه ی گزارشات کنترلی میان دوره ای و تجزیه و تحلیل آن‌ها

 

عنوان شغل : کارشناس مالی

رسته: مالی و اداری

تعریف شغل : این شغل تحت سرپرستی مستقیم مافوق تعیین شده در ساختار سازمانی مصوب انجام امور مربوط به هدایت و رهبری برنامه ریزی و تعیین سیاست ها و خط مشئ های امور مالی و اداری و منابع انسانی تهیه ی طرح های تولید و بهینه سازی سیستم های مالی و اداری ، تهیه آئین نامه ها ، روش های بهینه و دستورالعمل های این واحد ها ، تجزیه و تحلیل گزارشات تحلیلی را ضمن اعمال مدیریت کنترل و نظارت بر فعالیت های واحد های فوق را برعهده دارد.



 

عنوان طبقه ی شغلی

گروه

شرایط احراز

کد طبقه شغلی

تحصیل

تجربه

شرایط احراز

کارشناس مالی (5)

19

فوق لیسانس

10

81305

شرح مهارت های عمومی و مشترک طبقات شغل

1-آشنایی کامل با کلیه ی قوانین و مقررات مالی ، مالیاتی ، قانون تجارت ، روش های حسابداری و حساب رسی،برنامه ریزی و تهیه ی برنامه ی زمان بندی ، قوانین کار و تأمین اجتماعی ، اصول و قوانین بیمه ، امور رفاهی خدمات پرسنلی و حقوق و دستمزد و منابع انسانی ، سیستم های اداری و یا سایر امور مرتبط

2-آشنایی کامل با کلیه ی مقررات داخلی شرکت ، آیین نامه ها و دستور العمل ها ، سیاست ها و روش های انجام کار واحد های قسمت مدیریت

3-آشنایی کامل با کامپیوتر و برنامه های مالی مربوطه و نحوه ی به کارگیری و استفاده و دریافت اطلاعات مورد نیاز آن

4-آشنایی کامل با اصول برنامه ریزی و ؟ کار بین واحد های تحت سرپرستی

شرح مهارت خاص طبقات 2 و بالاتر

1- آشنایی کامل با اساسنامه شرکت و اطلاع دقیق از تغییرات انجام شده در آن

2- برخورداری از تسلط ، کامل در برنامه ریزی، کنترل و نظارت و ایجاد هماهنگی بین واحد های مختلف امور اداری ، حساب رسی ، حسابداری ، و امثال آن در جهت دست یابی به اهداف تعیین شده

1- برخورداری از مهارت و تسلط کامل در تهیه آیین نامه ها ، دستور العمل ، و روش های اجرایی، تدوین سیستم ها ، تجزیه و تحلیل های مالی بودجه و گزارشات و قیمت تمام شده محصولات در مراحل مختلف تولیدی ، امور پرسنلی و حقوق و دستمزد

2- برخورداری از تسلط کامل در بررسی و مطالعه روش های انجام کار و سیستم های موجود ، شناسایی مشکلات و نارسایی ها و توانایی کامل توسط و بهینه سازی و انجام اصلاحات لازم درآنها

 

شاغل این شغل با توجه به جایگاه سازمانی و متناسب با مهارت پیش بینی شده در طبقه شغلی مورد تصدی در محدوده وظائف زیر انجام وظیفه می کند:

1- تجزیه و تحلیل برنامه های ارائه شده از طریق مافوق در زمینه امور مالی شرکت شامل حسابداری مالی ، حسابداری صنعتی ، بودجه و گزارشات امور مالی و دفتر مرکزی ، موجودی ها و سایر واحد های تست سرپرستی

2- گرفتن گزارشات مختلف از سیستم مکانیزه مالی شرکت و بررسی و تحلیل این گزارشات جهت ارائه به مافوق سازمانی

3- همکاری با مافوق سازمانی جهت تهیه و تدوین دستورالعمل ها و گزارشات مختلف مورد نیاز ایشان در زمینه ی امور مالی شرکت

4- شرکت در جلسات هماهنگی مدیران ، کارشناسان و مدیریت واحد و رفع نواقص و تنگنا های موجود

5-پیگیری حل و فصل مشکلات مربوط به امور مالی جهت پیشرفت هر چه بیشتر کارهای واحد

6- بررسی ، تحلیل گزارشات ، اظهار نامه های مالیاتی ، گزارش بستن حساب ها و سایر موارد ، جمع بندی و تهیه گزارشات نهایی و تحلیل و ارائه به مافوق سازمانی

7- همکاری کامل با گروه حسابرسان خارجی شرکت جهت انجام فعالیت های حسابرسان در پایان سال مالی

8-شرکت در جلسات هیئت مدیره و ارائه ی نظرات پیشنهادی در ارتباط با ؟ منابع مالی شرکت

9- بررسی آمار و گزارشات مختلف از سهام و سهام داران و مجموع معاملاتی ؟ طریق سازمان بورس اوراق بهادار به وجود می آید.

10- پاسخ گویی به سئولات مختلف سهام داران یا متقاضیان خرید سهام یا مراجع قانونی که به هر نحو در ارتباط با فعالیت شرکت مطرح می گردد.

11- انجام وظیفه به جای مافوق و سایر همکاران بنا به دستور مافوق

12- انجام کلیه ی امور محوّلی در رابطه با شغل و پست از طریق مافوق

13- حضور به موقع در محل کار و برقراری تماس روزانه با مافوق و کسب اطلاع از سیاست و خط مشئ ها و اهداف کلان شرکت در زمینه های مختلف و مرتبط با فعالیت های واحد های تحت مدیریت و سرپرستی

انجام امور مربوط به پست مدیر مالی ، اداری شامل:

14-تجزیه و تحلیل خط مشئ ها و سیاست های اعلام شده و انجام بحث و مذاکرات لازم و ارائه نقطه نظرات و مشاوره های لازم به مافوق در زمینه اصلاح ، تصحیح یا تغییر سیاست ها با توجه به مصالح و منابع شرکت در موارد ضروری که مشکل پیش بینی می شود و تهیه و ارائه پیشنهادات لازم

15- ایجاد و استقرار سیستم های مالی ، حسابداری صنعتی ، هزینه یابی بودجه و گزارشات ، کنترل های داخلی و حصول اطمینان از استقرار و عملکرد صحیح آن ها ضمن ارائه آموزش و توجیه مسئولین در نحوه ی بهره گیری و استفاده از آن ها

16- اعمال نظارت و کنترل های لازم بر اجرای صحیح سیستم ها و کار افراد قسمت؟ مدیریت ضمن راهبری سیستم ها و رهبری و هدایت پرسنل و ...

 

 

عنوان شغل : کارشناس حسابداری

رسته: مالی

تعریف شغل: این شغل تحت سرپرستی مستقیم مافوق تعیین شده از ساختار سازمانی مصوب انجام امور مربوط به هدایت و رهبری برنامه ریزی و تقسیم کار ، آموزش ، کنترل و نظارت بر کار حسابداران در فعالیت های مختلف امور مالی از قبیل: حسابداری مالی ، حسابداری صنعتی ، بودجه و گزارشات ، ضمن تهیه دستورالعمل ها و روش های انجام کار و همکاری در تهیه خط مشئ ها و سیاست ها ی مالی شرکت و انجام سایر فعالیت های مربوط به شغل را بر اساس برنامه و دستور کار ارائه شده و از سوی مافوق بر عهده دارد.


مبلغ قابل پرداخت 67,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 409

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هرگونه سوالي داشتيد لطفا ازطريق شماره تلفن (9224344837)و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما